raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Manipulisanje činjenicama
Histerija tabloida: „Makronović“ kao mesija, rešiće nam Kosovo

„Makrone, Srbine“, naslov je Informerovog teksta o poseti francuskog predsednika Emanuela Makrona tokom koje je bilo reči i o Kosovu. Dok Informer govori da je Makron „oduvao Šiptare“ rekavši da podržava „kompromisno rešenje za Kosovo“, Srpski telegraf nas ubeđuje da je Makron“ iza „zatvorenih vrata“ izneo Vučiću konkretan plan kojim će „rešiti sudbinu pokrajine“. U opštem oduševljenju posetom, Kurir ga čak naziva „Makronović“. Ipak, iako je francuski predsednik u obraćanju javnosti insistirao na tome da Beograd i Priština moraju da dođu do kompromisa, priznao je da nema odgovor na pitanje šta taj kompromis podrazumeva. Činjenicu da je Makron o Kosovu i Srbiji govorio kao o zasebnim državama i susedima, tabloidi ne spominju.

Baza projektnog
sufinansiranja medija
Novinari Raskrikavanja prikupili su zvanične podatke o opštinskom sufinansiranju medijskih projekata za celu Srbiju.
 
Savet za štampu: E-pančevo ugrožava bezbednost Nenada Živkovića

Pančevački prorežimski portal e-pančevo dobio je čak pet javnih opomena od Saveta za štampu zbog niza tekstova u kojima se iznose brojne optužbe i uvrede na račun novinara Nenada Živkovića. Savet ističe da je u pitanju nastavak kampanje protiv njega kojom mu se ugrožava bezbednost, te pozivaju nadležne da reaguju. Javnu opomenu je dobio i obrenovački list Novi Palež.

  Lažna vest
Ne, grčko ostrvo vam ne nudi 500 evra mesečno da se preselite

Mnogim čitaocima u Evropi je verovatno primamljivo zazvučala vest iz tabloida da vlasti malog grčkog ostrva Antikitera nude 500 evra mesečno, besplatan smeštaj i hranu porodicama sa decom koje odluče da se tamo presele. Verovatno je zvučala i uverljivo, s obzirom da je preneta i „izjava“ predsednika gradskog veća ovog ostrva, njegovo tačno ime i prezime i fotografija. Međutim, u pitanju je lažna vest što za Raskrikavanje potvrđuju vlasti ovog grčkog ostrva i navode da zbog nje imaju mnogo problema.

Telekom: Evronjuz dolazi u Srbiju

Evropski kanal Evronjuz i Telekomova kompanija HD-Win pokrenuće redakciju Evronjuza u Srbiji, tačnije informativni kanal i sajt koji će biti namenjeni publici srpskog govornog područja, saopštili su iz Telekoma. Da će ovaj medij sa sedištem u Francuskoj otvoriti franšizu u Srbiji potvrdila je za TV Prvu i Suzana Vasiljević, savetnica za medije Aleksandra Vučića.

  Neutemeljeno
Šešelj: Bilo bi neozbiljno moje izjave nazvati teorijom zavere

Zapadne službe su ubacile profil Aleksandra Vučića u kompjuter i sada na njemu rade naučnici sa ciljem da mu pronađu najslabije tačke u mentalnom sklopu, karakteru, biografiji i udare na njega iz svih oružja, citira tabloid Alo reči Vojislava Šešelja. Lider radikala, međutim, za Raskrikavanje navodi da je govorio generalno o metodu po kome, prema njegovim saznanjima, rade strane službe, ali da nema podatke „direktno za Vučića“. Na komentar novinarke Raskrikavanja da sve ovo onda zvuči kao teorija zavere, Šešelj kaže da bi bilo neozbiljno njegove izjave tako nazvati. „Nisam nestručan pa da lupetam gluposti“.

Više od 600 hiljada evra iz budžeta Beograda prorežimskim medijima i nepoznatim firmama

Od 81 milion dinara (oko 700.000 evra) koliko je Grad Beograd dodelio na ovogodišnjem medijskom konkursu, najmanje 600 hiljada evra otišlo je prorežimskim medijima i javnosti nepoznatim firmama. Najviše novca, skoro 200 hiljada evra, slilo se u medije Saše Blagojevića - televiziju Studio B i tabloid Alo.

  Cenzura
Ućutkivanje sagovornika: Novinarka Pinka preuzima odgovornost, RTS ć...

Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

 
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evr...

Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

 
Suđenje Aleksandru Mitroviću: Nekoliko veštačenja i jedan falsifik...

Sin Željka Mitrovića, Aleksandar Mitrović, osuđen je prvostepenom presudom na godinu dana kućnog zatvora zbog toga što je pre šest godina kolima usmrtio maloletnu Andreu Bojanić. Za četiri godine suđenja bilo je četiri veštačenja, a najviše sporenja bilo je oko toga kojom brzinom je Mitrović vozio i da li je Bojanić ulicu pretrčavala ili ne, a jedan veštak je čak i naveo nepostojeću povredu na njenoj nozi kao argument da je trčala. To bi, prema rečima stručnjaka sa kojima je Raskrikavanje razgovaralo, bila olakšavajuća okolnost za Mitrovića, a takvih je u ovom procesu bilo nekoliko - činjenica da je pokojna Andrea ulicu prelazila na crveno, zatim to što Mitrović nije ranije osuđivan, kao i da je u vreme nesreće imao 19 godina. I samo tužilaštvo je ipak pripremilo teren za kaznu koju veliki deo javnosti smatra suviše blagom - naime, u optužnici su dela za koja se Mitrović tereti ublažena time što se tvrdi da je do nesreće došlo iz nehata za šta je propisano godinu dana zatvora.

Tužilac i otac Andree Bojanić: Žalićemo se na presudu

Sin Željka Mitrovića, Aleksandar, osuđen je danas na godinu dana kućnog zatvora zbog toga što je u julu 2013. godine kolima usmrtio maloletnu Andreu Bojanić. Tužilaštvo, ali i otac Andree Bojanić, najavljuju žalbu na prvostepenu presudu. „Ovo je politički motivisana presuda“, kaže za Raskrikavanje Savo Bojanić.

  Manipulisanje činjenicama
Kada kažeš plata, ne misliš na bruto

U tekstu o prosečnim platama u beogradskim opštinama u aprilu, portal Blic je naveo da najviše zarade, oko 122 hiljade dinara, imaju stanovnici Vračara. Ove cifre zbunile su pojedine korisnike društvenih mreža koji su se pitali da li su ovi iznosi realni i ko ima tolike plate. Podaci koje je Blic objavio su tačni, ali nigde nije naznačeno da je reč o bruto iznosima zarada koji su i za po trideset hiljada dinara veći od neto plata, odnosno od onoga što ostane kada se zaposlenom odbiju porezi i doprinosi.

Tužilaštvo traži dve godine zatvora za sina Željka Mitrovića

Šest godina nakon što je Aleksandar Mitrović, sin Željka Mitrovića, kolima usmrtio sedamnaestogodišnju Andreu Bojanić, suđenje se privodi kraju. Tužilaštvo je zatražilo da se Mitrović osudi na kaznu od dve godine zatvora, dok odbrana zahteva oslobađajuću presudu. Odluka se očekuje za svega nekoliko dana, 2. jula.

Vest o suđenju sinu Željka Mitrovića nestala sa sajta Večernjih novosti

Vest o završnici suđenja sinu Željka Mitrovića, Aleksandru, juče je bila objavljena samo na sajtu Večernjih novosti čija je novinarka prisustvovala čitanju završnih reči. Danas, međutim, vest više nije bilo moguće na sajtu, a stari link sada vodi ka stranici na kojoj piše „članak nije pronađen“. Šta se dogodilo i zašto je vest skinuta nije poznato, jer na pitanja Raskrikavanja uredništvo Večernjih novosti nije odgovorilo.

O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: