raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Manipulisanje činjenicama
Dojče Vele ne tvrdi da Tramp sprema podelu Kosova

„Tramp sprema podelu Kosova“, bombastično je na naslovnoj strani objavio Informer, netačno pripisujući tu tvrdnju nemačkom Dojče Veleu (DW). Tekst baziraju na analizi novinara DW Nemanje Rujevića o poseti Ričarda Grenela, novog Trampovog izaslanika za pregovore Beograda i Prištine, u kojoj autor navodi da se Beloj kući očigledno žuri da se kosovsko pitanje reši. Ipak, u toj analizi Rujević nije tvrdio da SAD radi na podeli Kosova, kako to manipulativno navodi ovaj prorežimski tabloid. „Glavna poruka moje analize nije kakvo rešenje zagovara Bela kuća - to ne zna niko - nego da se radi o očiglednoj hitnji“, kaže Nemanja Rujević za Raskrikavanje i podseća da to nije prvi put da Informer izvrće tekstove DW kada mu to odgovara.

Baza projektnog
sufinansiranja medija
Novinari Raskrikavanja prikupili su zvanične podatke o opštinskom sufinansiranju medijskih projekata za celu Srbiju.
  Skriveno reklamiranje
Oglas za probiotik podmetnut kao edukativni tekst o zdravlju

„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.

 
RTS skinuo sa programa TV Mrežu, nezvanično zbog priloga o rekonstru...

Posle punih 19 godina RTS je bez objašnjenja odlučila da više ne emituje magazin TV Mreža. Kako navode iz ove produkcije, razlozi im nisu saopšteni, ali direktor Mreže Vladimir Milić kaže za Raskrikavanje da su oni najverovatnije političke prirode. Sa druge strane, RTS tvrdi da je saradnju prekinuo jer već ima emisije sličnog formata.

Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Dva saopštenja lokalnih vlasti sa sajta Grada Novog Sada o tome kako je predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“ dobila novu kuhinju, Informer je spojio u u jedan tekst „Proradila kuhinja predškolske ustanove“. Ne samo da je vest prekopirana, već dolazi i sa zakašnjenjem jer je kuhinja otvorena pre skoro mesec dana. Ovaj članak - pristrasan, neoriginalan i neaktuelan, deo je medijskog projekta koji se sufinansira iz gradskog budžeta, a za koji su Novosađani ove godine izdvojili 900.000 dinara.

Firmi Gašićeve supruge za medijske projekte najmanje 5,1 milion dinara ove godine

Na konkursima za medijske projekte firma ADD production, u vlasništvu Irene Gašić, supruge direktora BIA i funkcionera SNS Bratislava Gašića, dobila je za devet meseci ove godine nešto više od 4 miliona dinara u šest opština u Srbiji i još 1,1 milion na konkursima Ministarstva informisanja - ukupno nešto više od 43.500 evra.

Odluke Saveta za štampu: javna opomena za eVršac, Kikindske prekršile Kodeks

Na poslednjoj sednici Saveta za štampu, Komisija je odlučila da su Kodeks novinara Srbije prekršile Kikindske, čiji je glavni i odgovorni urednik predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Željko Bodrožić, dok je vršački portal eVršac dobio javnu opomenu, ovog puta zbog tekstova o Tatjani Vešović, lekarki i predsednici Gradskog odbora Demokratske stranke.

Proveri da li mediji mogu da te prevare!
Reši dva kratka kviza - nađi lažne vesti i mišljenja maskirana u činjenice!
Srećno :)

 
Stefanovićev čovek osnovao portal CIK koji brani MUP od kritike

Nakon teksta „Stefanovićev čovek osnovao portal CIK koji brani MUP od kritike“ koji je Raskrikavanje jutros objavilo, direktorka Centra za istraživanje korupcije (CIK) Katarina Stamatović se oglasila saopštenjem u kome je navela da ta organizacija nema nikakvu saradnju sa ministrom policije i da je ovo „novi talas medijskog napada na CIK“. Ništa od informacija iz teksta Raskrikavanja, međutim, nije demantovala.

 
CIK reagovao na tekst Raskrikavanja, nije demantovao ništa

Nakon teksta „Stefanovićev čovek osnovao portal CIK koji brani MUP od kritike“ koji je Raskrikavanje jutros objavilo, direktorka Centra za istraživanje korupcije (CIK) Katarina Stamatović se oglasila saopštenjem u kome je navela da ta organizacija nema nikakvu saradnju sa ministrom policije i da je ovo „novi talas medijskog napada na CIK“. Ništa od informacija iz teksta Raskrikavanja, međutim, nije demantovala.

  Manipulisanje činjenicama
Da li je konačno potvrđena jedna Informerova vest?

Četrnaest novih F-16 aviona, deset milijardi dolara za infrastrukturne projekte, brži ulazak u EU - sve ovo, kako Informer tvrdi, dobiće Srbija ukoliko prizna nezavisnost Kosova. Kažu i da su dobili potvrdu svojih pisanja jer je američki general Ben Hodžis to rekao u razgovoru za Glas Amerike. Da li je baš tako? Nije.

  Klikbejt
Kako da spomenete Vučića i u temama koje nemaju veze s njim

Prorežimski tabloid Alo uspeo je da „uplete“ predsednika Aleksandra Vučića i u tekst o 16-godišnjoj Greti Tunberg, ekološkoj aktivistkinji iz Švedske koja je nedavno održala govor na samitu UN o klimi tokom koga je i zaplakala. Alo je doslovce kopirao tekst sa Dojče Velea, u kome autor DW misleći na Gretu navodi da je „svetski duh izabrao svog portparola“. Alo je ovu rečenicu iskoristio i manipulativno napisao: „DRAMA U NJUJORKU! Devojčica (16) se rasplakala pred Vučićem: Kao da je Sveti duh izabrao svog portparola“. Na slici su Vučić i ženska osoba okrenuta ka njemu, dosta niža rastom, pa se logično zaključuje da je to devojčica koja je „plakala pred Vučićem“. Ipak, na slici je Gordana Uzelac, reporterka prorežimske TV Pink koja je pratila Vučića i u Njujork na zasedanje skupštine UN.

Šta je Vučić rekao na sastanku koji se nije desio

Na naslovnim stranama Blica i Informera objavljeno je da su se Vučić i Merkelova sastali u Njujorku i razgovarali o Kosovu, a Informer je izvestio i šta je tačno Vučić poručio kancelarki. Ipak, u momentu kada tabloidi iznose ove „informacije" pomenuti sastanak se nije ni dogodio jer je u međuvremenu odložen za utorak 24. septembar. Iako je naslovna strana Informera izmenjena u međuvremenu, ostaje otvoreno pitanje da li i kako Informer unapred zna ko će šta izgovoriti, ili je zapravo reč o izmišljenim izjavama i izmišljenim anonimnim izvorima?

Advokati Dragoljuba Simonovića: Žig info je reketaška organizacija

Devet meseci nakon što je novinaru Milanu Jovanoviću iz Grocke zapaljena kuća danas je održan glavni pretres optuženima u ovom slučaju - nekadašnjem prvom čoveku Grocke Dragoljubu Simonoviću i još trojici okrivljenih. Dok je Simonović „u celosti“ negirao optužbe, ostali su priznali krivično delo, ali samo delimično. Na današnjem suđenju advokati odbrane praktično su pokušali da diskredituju rad novinara Milana Jovanovića iznevši optužbe da je medij u kome radi „reketaški“. Advokatica Milana Jovanovića Ana Matić Alimpijević kazala je za Raskrikavanje da je ovakva odbrana „više nego neumesna“.

  Pristrasnost
Mediji prećutkuju umešanost Stefanovićevog oca u prodaju oružja Saudijcima

Iako je BIRN pre više od godinu dana objavio istraživanje o tome da otac ministra policije Nebojše Stefanovića, Branko, prodaje oružje Saudijskoj Arabiji, priča je došla u žižu interesovanja srpske javnosti tek ovih dana nakon što je objavljena na bugarskom portalu Arms Watch. Ipak, ni sada, kao ni tad, domaći mediji nisu preneli ništa od „spornih“ informacija, osim izjave Nebojše Stefanovića da njegov otac nije vlasnik firme koja trguje oružjem iako to niko nije ni tvrdio. Tako čitaoci većine štampanih medija ili nisu mogli da saznaju baš ništa o ovome, ili su mogli da pročitaju samo Stefanovićeve reči istrgnute iz konteksta.

O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: