raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Manipulisanje činjenicama
Histerija tabloida: „Makronović“ kao mesija, rešiće nam Kosovo

„Makrone, Srbine“, naslov je Informerovog teksta o poseti francuskog predsednika Emanuela Makrona tokom koje je bilo reči i o Kosovu. Dok Informer govori da je Makron „oduvao Šiptare“ rekavši da podržava „kompromisno rešenje za Kosovo“, Srpski telegraf nas ubeđuje da je Makron“ iza „zatvorenih vrata“ izneo Vučiću konkretan plan kojim će „rešiti sudbinu pokrajine“. U opštem oduševljenju posetom, Kurir ga čak naziva „Makronović“. Ipak, iako je francuski predsednik u obraćanju javnosti insistirao na tome da Beograd i Priština moraju da dođu do kompromisa, priznao je da nema odgovor na pitanje šta taj kompromis podrazumeva. Činjenicu da je Makron o Kosovu i Srbiji govorio kao o zasebnim državama i susedima, tabloidi ne spominju.

17.07.2019.
  Vest
Telekom: Evronjuz dolazi u Srbiju

Evropski kanal Evronjuz i Telekomova kompanija HD-Win pokrenuće redakciju Evronjuza u Srbiji, tačnije informativni kanal i sajt koji će biti namenjeni publici srpskog govornog područja, saopštili su iz Telekoma. Da će ovaj medij sa sedištem u Francuskoj otvoriti franšizu u Srbiji potvrdila je za TV Prvu i Suzana Vasiljević, savetnica za medije Aleksandra Vučića.

15.07.2019.
  Neutemeljeno
Šešelj: Bilo bi neozbiljno moje izjave nazvati teorijom zavere

Zapadne službe su ubacile profil Aleksandra Vučića u kompjuter i sada na njemu rade naučnici sa ciljem da mu pronađu najslabije tačke u mentalnom sklopu, karakteru, biografiji i udare na njega iz svih oružja, citira tabloid Alo reči Vojislava Šešelja. Lider radikala, međutim, za Raskrikavanje navodi da je govorio generalno o metodu po kome, prema njegovim saznanjima, rade strane službe, ali da nema podatke „direktno za Vučića“. Na komentar novinarke Raskrikavanja da sve ovo onda zvuči kao teorija zavere, Šešelj kaže da bi bilo neozbiljno njegove izjave tako nazvati. „Nisam nestručan pa da lupetam gluposti“.

12.07.2019.
  Vest
Više od 600 hiljada evra iz budžeta Beograda prorežimskim medijima i nepoznatim firmama

Od 81 milion dinara (oko 700.000 evra) koliko je Grad Beograd dodelio na ovogodišnjem medijskom konkursu, najmanje 600 hiljada evra otišlo je prorežimskim medijima i javnosti nepoznatim firmama. Najviše novca, skoro 200 hiljada evra, slilo se u medije Saše Blagojevića - televiziju Studio B i tabloid Alo.

09.07.2019.
  Vest
Savet za štampu: E-pančevo ugrožava bezbednost Nenada Živkovića

Pančevački prorežimski portal e-pančevo dobio je čak pet javnih opomena od Saveta za štampu zbog niza tekstova u kojima se iznose brojne optužbe i uvrede na račun novinara Nenada Živkovića. Savet ističe da je u pitanju nastavak kampanje protiv njega kojom mu se ugrožava bezbednost, te pozivaju nadležne da reaguju. Javnu opomenu je dobio i obrenovački list Novi Palež.

05.07.2019.
  Lažna vest
Ne, grčko ostrvo vam ne nudi 500 evra mesečno da se preselite

Mnogim čitaocima u Evropi je verovatno primamljivo zazvučala vest iz tabloida da vlasti malog grčkog ostrva Antikitera nude 500 evra mesečno, besplatan smeštaj i hranu porodicama sa decom koje odluče da se tamo presele. Verovatno je zvučala i uverljivo, s obzirom da je preneta i „izjava“ predsednika gradskog veća ovog ostrva, njegovo tačno ime i prezime i fotografija. Međutim, u pitanju je lažna vest što za Raskrikavanje potvrđuju vlasti ovog grčkog ostrva i navode da zbog nje imaju mnogo problema.

05.07.2019.
  Cenzura
Ućutkivanje sagovornika: Novinarka Pinka preuzima odgovornost, RTS ćuti

Nakon što je Uroš Marković iz Sportskog centra Gale Muškatirović juče u dva navrata - u jutarnjem programu Pinka a potom i RTS-a - pokušao da kritikuje gradsku vlast, munjevito je cenzurisan od strane reporterki koje su ga prekinule u pola rečenice i završile uključenje. Dok reporterka Pinka Milica Slavković za Raskrikavanje tvrdi da je to uradila samoinicijativno, reporterka RTS-a Sanja Belović uporno ne odgovara na pozive, a iz uredništva Jutarnjeg programa javnog servisa ili nemaju komentar ili spuštaju slušalicu.

04.07.2019.
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra

Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

04.07.2019.
  Vest
Suđenje Aleksandru Mitroviću: Nekoliko veštačenja i jedan falsifikat

Sin Željka Mitrovića, Aleksandar Mitrović, osuđen je prvostepenom presudom na godinu dana kućnog zatvora zbog toga što je pre šest godina kolima usmrtio maloletnu Andreu Bojanić. Za četiri godine suđenja bilo je četiri veštačenja, a najviše sporenja bilo je oko toga kojom brzinom je Mitrović vozio i da li je Bojanić ulicu pretrčavala ili ne, a jedan veštak je čak i naveo nepostojeću povredu na njenoj nozi kao argument da je trčala. To bi, prema rečima stručnjaka sa kojima je Raskrikavanje razgovaralo, bila olakšavajuća okolnost za Mitrovića, a takvih je u ovom procesu bilo nekoliko - činjenica da je pokojna Andrea ulicu prelazila na crveno, zatim to što Mitrović nije ranije osuđivan, kao i da je u vreme nesreće imao 19 godina. I samo tužilaštvo je ipak pripremilo teren za kaznu koju veliki deo javnosti smatra suviše blagom - naime, u optužnici su dela za koja se Mitrović tereti ublažena time što se tvrdi da je do nesreće došlo iz nehata za šta je propisano godinu dana zatvora.

03.07.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: