raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Lažna vest
Preti nam novo bombardovanje, ali lažnim vestima

„SVEMIRSKI RAFAL ĆE UNIŠTITI ZEMLJU“ saopštio je portal Alo kako će planeti doći kraj, i to u rubrici „razonoda“. Tvrde da su dvojica profesora sa Harvarda otkrili jeziv fenomen koji bi mogao da „nas sve pobije“. Naučni članak dvojice profesora na koje se Alo poziva zaista postoji, ali stručnjaci ga razumeju drugačije. Branko Simonović iz astronomskog društva Ruđer Bošković kaže za Raskrikavanje da ne zna da li se tekst Alo-a „može podvesti pod krivično delo, ali se svakako može razumeti kao uznemiravanje javnosti“.

25.02.2020.
  Analiza
Tempirane bombe: Holandski dokumentarac o srpskim muškarcima razbesneo dijasporu

Dokumentarni film o tome „kako je biti muškarac u Srbiji, zemlji koja je izgubila rat“, emitovan krajem prošle godine na holandskoj nacionalnoj televiziji, razbesnela je naše građane koji tamo žive. Tvrde da su srpski muškarci generalno prikazani kao nasilni, opterećeni ratnom traumom i na ivici živaca, a Srbija kao zemlja u kojoj se nove generacije vaspitavaju u ratnom duhu. Pojedini učesnici filma za Raskrikavanje tvrde da su bili zloupotrebljeni i da nisu znali u kakvom dokumentarcu učestvuju.

21.02.2020.
  Vest
Reporteri bez granica: Vlast u Srbiji da istraži navode o nadzoru mejlova novinara

Reporteri bez granica (RSF) pozvali su vlasti u Srbiji da istraže da li je vlada špijunirala i presretala elektronsku prepisku između bivšeg ministra odbrane Dragana Šutanovca i lista Nedeljnik. Na pitanje Raskrikavanja da li će istražiti slučaj, Tužilaštvo za visokotehnološki kriminal ne odgovara već nekoliko dana.

20.02.2020.
  Vest
Za 184 dana dnevni listovi napravili prekršaje u pet hiljada tekstova

Osam dnevnih listova je u drugoj polovini 2019. godine napravilo pet hiljada prekršaja, pokazuju rezultati monitoringa Saveta za štampu. Prva četiri mesta u kršenju Kodeksa novinara zauzimaju tabloidi Alo, Kurir, Srpski telegraf i Informer koji istovremeno preko različitih kanala dobijaju najviše novca od države.

19.02.2020.
  Vest
Lalić: Sada se shvata obim prisluškivanja

Nakon što je ministar odbrane Aleksandar Vulin komentarisao „autorski tekst Dragana Šutanovca u Nedeljniku“, a koji zapravo nikada nije objavljen u tom listu, niti bilo gde drugo, javnost je burno reagovala i pozvala nadležne organe da ispitaju slučaj. Kako su mejlovi između urednika Nedeljnika i Dragana Šutanovca došli do Vulina, ko je prisluškivan i zašto - najvažnija su pitanja koja su se otvorila. Glavni i odgovorni urednik Nedeljnika Veljko Lalić za Raskrikavanje kaže da ne veruje u objašnjenje ministarstva da je načinjena „gruba greška“ i ovu nesmotrenu reakciju smatra poklonom svim medijima - „koji sada mogu da shvate obim prisluškivanja, ukoliko je jedan mejnstrim časopis na merama“.

17.02.2020.
  Vest
Tanjug prećutao da je država platila za pohvalni tekst jer to ne smatra „ključnim“

Nakon teksta Raskrikavanja „Fajnenšl Tajms nije rekao da Srbija munjevito ide napred“, u kome smo dokazali da su pohvalni tekst o srpskoj ekonomiji mediji predvođeni Tanjugom pogrešno pripisali FT kao i da je on plaćen, Tanjug je saopštio da je to tačno, ali da to nisu naveli  jer im nije bilo ključno. Optužujući Raskrikavanje da ne zna kako se tačno zove magazin koji je objavio izveštaj, Tanjug je napravio novu grešku: tvrde da je izveštaj objavio „FD Intelligence“, iako tako nešto i ne postoji. 

16.02.2020.
  Dezinformacija
Fajnenšl Tajms nije rekao da „Srbija munjevito ide napred“

Glavna vest u Srbiji juče bila je da je britanski list Fajnenšl Tajms (FT) objavio kako „Srbija munjevito ide napred“. Dugi, pohvalni tekst srpskoj ekonomiji i ministru finansija Siniši Malom preneo je najpre Tanjug, a potom i drugi mediji. Međutim, tekst iz koga smo mogli da saznamo da je Srbija jedna od „evropskih ekonomskih zvezda“, nije objavio FT već magazin koji objavljuje ista firma (FT Group). I još važnije: pomenuti izveštaj o Srbiji je zapravo plaćeni sadržaj - platili su ga Ministarstvo finansija, Privredna komora i nekoliko lokalnih samouprava.

14.02.2020.
  Vest
Suđenje Dragoljubu Simonoviću: I drugi okrivljeni optužio policiju za iznudu priznanja

I drugi okrivljeni u slučaju paljenja kuće novinara Milana Jovanovića, Igor Novaković, optužio je policiju i tužilaštvo da su mu iznudili priznanje da je dobio novac da zapali auto novinara, kao i da su pokušali da ga nateraju da prizna da je incijator bivši predsednik Opštine Grocka. Današnje ročište više je ličilo na suđenje oštećenom Jovanoviću jer je odbrana sve vreme dovodila u pitanje njegov kredibilitet i interesovala se kako je potrošio novac za sanaciju svoje zapaljene kuće u Vrčinu.

14.02.2020.
  Analiza
Više od pola miliona evra za tabloide koji šire lažne vesti

Četiri tabloida na čijim je naslovnim stranicama Raskrikavanje u prošloj godini ulovilo nešto manje od 950 lažnih vesti, u istoj godini su preko brojnih državnih tendera dobila više od 600 hiljada evra. Ovo je još jedan način državnog finansiranja ovih medija, pored novca koje dobijaju na konkursima lokalnih samouprava.

13.02.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: