raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Lažna vest
  Lažna vest
Ne, grčko ostrvo vam ne nudi 500 evra mesečno da se preselite

Mnogim čitaocima u Evropi je verovatno primamljivo zazvučala vest iz tabloida da vlasti malog grčkog ostrva Antikitera nude 500 evra mesečno, besplatan smeštaj i hranu porodicama sa decom koje odluče da se tamo presele. Verovatno je zvučala i uverljivo, s obzirom da je preneta i „izjava“ predsednika gradskog veća ovog ostrva, njegovo tačno ime i prezime i fotografija. Međutim, u pitanju je lažna vest što za Raskrikavanje potvrđuju vlasti ovog grčkog ostrva i navode da zbog nje imaju mnogo problema.

05.07.2019.
  Lažna vest
Srpski telegraf slagao da Britanci zahtevaju povlačenje NATO sa Kosova

Pozivajući se na britanski Gardijan, Srpski telegraf piše da su Britanci najavili povlačenje NATO trupa sa Kosova, „jer nemaju više tamo šta da rade“. Ako se to desi, poručuje se u tekstu, Srbi ostaju „na milost i nemilost Albancima“. Nekoliko klikova je, međutim, dovoljno da se raskrinka ova laž jer niti su Britanci najavili povlačenje trupa niti Gardijan tvrdi tako nešto.

13.06.2019.
  Lažna vest
Ni raskrinkana lažna vest ne sprečava tabloide da je objave

Brojni svetski mediji objavili su u utorak da je jedna 17-godišnja devojka iz Holandije koja je bila seksualno zlostavljana u detinjstvu i imala problema sa anoreksijom i depresijom, zbog prevelike patnje okončala svoj život eutanazijom koju su joj odobrile holandske vlasti. Iako je juče tokom dana na društvenim mrežama i u kredibilnim medijima ta vest raskrinkana kao laž, Informer ju je danas svejedno objavio pod naslovom „Tinejdžerki dozvolili da se ubije“.

06.06.2019.
  Lažna vest
Medicinska sestra iz Zambije nije zamenila pet hiljada beba

„Imam rak u terminalnoj fazi i znam da ću uskoro da umrem. Želim da priznam svoje grehe pred bogom i ljudima kojima sam nanela štetu. Nemam više šta da krijem, zamenila sam oko pet hiljada beba“, prenose brojni srpski mediji priznanje medicinske sestre iz Zambije koja je rekla da je to učinila iz zabave. Dok se broj deljenja ovog članka na društvenim mrežama meri u hiljadama, Veće medicinskih sestara Zambije kaže da ova sestra ne postoji niti je ikada radila u Univerzitetskoj bolnici te zemlje.

22.04.2019.
  Lažna vest
Scenu iz reklame Pink predstavio kao privatnu fotografiju Sergeja Trifunovića

Portal Pinka objavio je „šok fotke Sergeja Trifunovića“ na kojima je „uslikan u krevetu sa starletom iz Zadruge“. Srpski telegraf je priču nadogradio konstatujući da slike dokazuju Trifunovićevu dvoličnost, s obzirom na to da „pljuje rijaliti a leži u krevetu sa učesnicom rijalitija“. Međutim, ove „ekskluzivne fotografije“ su zapravo nastale na snimanju reklame za TV O2.

10.04.2019.
  Lažna vest
Nemačka policija demantuje Dačića i Informer

Naslovne strane tabloida su ovih dana najviše posvećene smrti pevača Šabana Šaulića koji je preminuo nakon zadobijenih povreda u teškoj saobraćajnoj nesreći u Nemačkoj. Tako današnji Informer tvrdi da „nemačka policija sumnja da je po nečijem nalogu pijani vozač izazvao udes i time usmrtio pevača“ pozivajući se na nemački list Vestfalen blat. U sličnom maniru, naslovna strana Srpskog telegrafa „otkriva“ da su lekari ubili Šabana. Međutim, list Vestfalen blat u svojim tekstovima o smrti ovog pevača ne spominje sumnju policije da je u pitanju namerno ubistvo, a iz nemačke policije za Raskrikavanje demantuju da takva sumnja postoji.

20.02.2019.
  Lažna vest
Dok Soroš piše o desnici u Evropi, tabloid izmišlja da je napao Srbe

U novom tekstu Srpskog telegrafa o omiljenom „zlikovcu“ Džordžu Sorošu tvrdi se da je Soroš u autorskom tekstu za portal Marketvoč dao prognoze da će Srbi uništiti Evropu. Kako tvrde, na meti Soroša je i Milorad Dodik „koji generiše oko milion glasova u dijaspori“. Međutim u autorskom tekstu Soroša povodom predstojećih izbora za Evropski parlament, ovaj mađarsko-američki milijarder daje svoju analizu trenutnog stanja političkih stranaka u Evropi, a o Srbiji ili Dodiku nema ni reči.

14.02.2019.
  Lažna vest
Vrhunac apsurda: Sugrađanima uminuli zdravstveni problemi jer su se radovali zbog Putina

Hitna pomoć je, kako tvrde tabloidi, primila značajno manje poziva u četvrtak jer ne samo što je bilo manje saobraćajnih nezgoda, već su se i građani navodno generalno osećali bolje zbog posete ruskog predsednika. Iz Hitne pomoći za Raskrikavanje kažu da jučerašnji dan ni po čemu nije bio neobičan, niti je bilo „značajno manje poziva“. Na pitanje da li je moguće da su zdravstvene tegobe kod pojedinih sugrađana uminule jer su bili radosni gledajući Putina, sagovornici Raskrikavanja iz Hitne su reagovali začuđeno.

18.01.2019.
  Lažna vest
Kritike RTS-u zbog 110 sekundi izveštaja o protestu građana

Na godišnjicu ubistva Olivera Ivanovića u sredu 16. januara ulicama Beograda je u dugoj povorci od Filozofskog fakulteta do Hrama Svetog Save prošetalo na hiljade građana. Najčitaniji mediji su ovaj masovni događaj uglavnom prećutali, ali je zato Informer netačno ustvrdio da je javni servis posvetio skoro 10 minuta „Đilasovim protestima“ i duplo manje sastanku sa Putinom - istina je, međutim, da se o samim protestima u Beogradu u Dnevniku 2 govorilo oko dva minuta. Izveštavanjem RTS-a je bio nezadovoljan i Nikola Selaković koji je gostujući u jutarnjem programu rekao da je tu samo iz „poštovanja prema Putinu i Vučiću“ a da inače ne bi ni došao.

17.01.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: