raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Alo
  Teorija zavere
Teorije zavere oko korona virusa šire se kao zaraza

Korona virus je nastao u laboratoriji i pušten je namerno kako bi oslabio kinesku ekonomiju, prenele su Večernje novosti u nedelju. Tekst se bazira na spekulacijama epidemiologa Radmila Petrovića, a za tvrdnje se ne nude nikakvi dokazi ni argumentacija - štaviše, drugi sagovornici negiraju takvu mogućnost. Ova i slične teorije zavere o aktuelnom korona virusu, koje se šire po domaćim medijima, već neko vreme kruže i na svetskom nivou, ali nema nikakvih dokaza da je virus potekao iz laboratorije.

28.01.2020.
  Lažna vest
Švajcarska obaveštajna služba: Ograđujemo se od pisanja Večernjih novosti

Procurio tajni dokument švajcarske obaveštajne službe u kome se tvrdi da su Markale bile maslo Bošnjaka, da je Srebrenica vrhunac propagande i da je Al Kaida stvorena da uništi Srbe i Ruse, već dva dana izveštavaju Večernje novosti. Navode da to sve piše u tajnom izveštaju švajcarskih obaveštajaca koji je procurio u tamošnje medije. Iz švajcarske obaveštajne službe, međutim, za Raskrikavanje navode da takav izveštaj ne postoji, da je reč o lažnoj vesti i ograđuju se od pisanja Večernjih novosti.

24.12.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Tabloidi i SNS oduševljeni Dojčinovićevom deportacijom, impliciraju da je špijun

Sa zluradošću su pojedini domaći tabloidi i političari iz vladajuće stranke dočekali vest da je uredniku KRIK-a, Stevanu Dojčinoviću, zabranjen ulaz u Ujedinjene Arapske Emirate. Iako razlozi za deportaciju i dalje nisu poznati, Informer netačno tvrdi da su ga „vlasti UAE označile kao čoveka opasnog po nacionalnu bezbednost“, a Alo navodi da je reč o kontroverznom novinaru koga „očito mnoge zemlje ne žele na svojoj teritoriji“. Konspirativnom tonu čitave stvari doprineo je i poslanik SNS-a Vladimir Đukanović koji je Informeru izjavio da ne bi bilo loše utvrditi „da li je Dojčinović novinar ili agent koji radi za određene interesne grupe“.

19.12.2019.
  Neutemeljeno
Alo „pere” ministra Stefanovića od afere sa izvozom oružja

Otkrića istraživačkih novinara da firma povezana sa ocem ministra policije po povlašćenim cenama izvozi oružje Saudijskoj Arabiji, a koje po nekim tvrdnjama i završava u rukama ISIS-a, domaći tabloidi prećutkuju, a njihovo izveštavanje o slučaju svodi se na prenošenje Stefanovićevih izjava o tome. Ipak, Alo je danas bio nešto kreativniji - novinari ovog tabloida su imali „ekskluzivni uvid“ u analizu neimenovane američke službe koja je navodno objektivno i nedvosmisleno utvrdila da je Nebojša Stefanović u ovom slučaju „čist kao suza“. Ova služba pritom poziva Vladu SAD, preko ambasada SAD u regionu, da ukine finansiranje domaćim medijima koji su izveštavali o slučaju. Iz Ambasade SAD u Srbiji za Raskrikavanje kažu da njima nije poznato da takav dokument zaista postoji.

23.10.2019.
  Dezinformacija
Šta je Putin rekao što još nije rekao, a možda ni neće

Dan pre dolaska premijera Dmitrija Medvedeva u Srbiju, tabloid Alo piše da je ruski predsednik Vladimir Putin poručio: „Braniću Srbiju“. Iako se iz naslova logično zaključuje da je Putin to već izjavio, pa Alo prenosi njegove reči, u tekstu se ova izjava uopšte ne pominje. Naprotiv, čitav tekst obiluje nagađanjima o interesima Rusije na Balkanu.

18.10.2019.
  Skriveno reklamiranje
Oglas za probiotik podmetnut kao edukativni tekst o zdravlju

„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.

01.10.2019.
  Klikbejt
Kako da spomenete Vučića i u temama koje nemaju veze s njim

Prorežimski tabloid Alo uspeo je da „uplete“ predsednika Aleksandra Vučića i u tekst o 16-godišnjoj Greti Tunberg, ekološkoj aktivistkinji iz Švedske koja je nedavno održala govor na samitu UN o klimi tokom koga je i zaplakala. Alo je doslovce kopirao tekst sa Dojče Velea, u kome autor DW misleći na Gretu navodi da je „svetski duh izabrao svog portparola“. Alo je ovu rečenicu iskoristio i manipulativno napisao: „DRAMA U NJUJORKU! Devojčica (16) se rasplakala pred Vučićem: Kao da je Sveti duh izabrao svog portparola“. Na slici su Vučić i ženska osoba okrenuta ka njemu, dosta niža rastom, pa se logično zaključuje da je to devojčica koja je „plakala pred Vučićem“. Ipak, na slici je Gordana Uzelac, reporterka prorežimske TV Pink koja je pratila Vučića i u Njujork na zasedanje skupštine UN.

26.09.2019.
  Skriveno reklamiranje
Reklamno „pumpanje“ domaće naftne kompanije

U gotovo svim dnevnim novinama danas našao se sličan tekst o poslovnim rezultatima firme Knez petrol. Dok su hvalospevi o toj domaćoj firmi u Kuriru i Informeru označeni kao promo tekst, u Srpskom telegrafu, Alo-u, Večernjim novostima predstavljani su kao vesti o poslovnim rezultatima na srpskom tržištu derivata.

21.08.2019.
  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

16.08.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: