raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Srpski telegraf
  Lažna vest
SNS na izborima pobedio i onog ko nije učestvovao

„Naprednjaci u Majdanpeku pregazili Đilasov savez za Srbiju“ javio je sinoć portal Informer rezultate lokalnih izbora u ovoj opštini. Ipak, tek formirani Savez čije je osnivanje inicirao bivši gradonačelnik Beograda Dragan Đilas nije učestvovao u izbornoj trci u Majdanpeku.

03.09.2018.
  Neutemeljeno
Vojska Srbije i tajni „gospodar kiše”

Da Vojska Srbije može da kontroliše vreme specijalnim projektilima razvijenim u okviru tajnog projekta „Gospodar kiše” ustvrdili su prethodnih dana domaći tabloidi pozivajući se na neimenovane izvore. Srpski telegraf piše da je ovaj sistem zvanično isproban i upotrebljen oktobra 2014. godine kada je Putin bio u poseti Srbiji tokom vojne parade. Međutim, činjenicu da su tog dana domaćini i zvanice pokisle na žestokom pljusku, ovaj tabloid „rešava” tvrdnjom da „nije do neefikasnosti Gospodara kiše, već do toga što je ceremonija kasnila”. Vojni analitičar Aleksandar Radić, međutim, navodi da nikakvog tajnog oružja nema i da su ovi navodi daleko od istine.

28.08.2018.
  Lažna vest
Srpski telegraf pomešao Raskrikavanje i FN Tragač

Nakon što je portal Fake News tragač u nedelju objavio tekst „Ne, Željko Cvijanović nije bio novinar za uzor”, Srpski telegraf je u današnjem izdanju napisao da „KRIK vređa mrtvog Cvijanovića”. KRIK, međutim, ne stoji iza ovog portala.

28.08.2018.
  Dezinformacija
Srpski telegraf prelomio - Srbiji sever Kosova

Srpski tabloidi ne odustaju od ideje da je Tramp doneo odluku šta će se desiti Kosovom, pa tako i danas Srpski telegraf objavljuje da je “stigla potvrda da u Vašingtonu više ništa nije isto”. Svoje tvrdnje ovaj put potkrepljuju tekstom urednika Bazfid njuza Alberta Nardelija, u kome se, kako se ispostavlja, ne nalaze takvi navodi. Da nisu doneli nikakvu prelomnu odluku za Raskrikavanje je potvrdio i Stejt dipartment.

21.08.2018.
  Neutemeljeno
Tabloidi rešavaju slučaj rušenja mosta u Đenovi

Razlog za urušavanje vijadukta Morandi u Đenovi, koje je pre tri dana prema zvaničnim podacima odnelo 38 žrtava, još uvek nije razjašnjen. Uprkos tome, Kurir zaključuje da je za ovu tragediju kriva mafija, a tu informaciju potvrđuje navodnom izjavom inženjera Dejva Parkera koji za Raskrikavanje tvrdi da to nikada nije izgovorio.

17.08.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Blagostanje za penzionere samo na stranicama Srpskog telegrafa

Najstariji sugrađani koji su u ponedeljak čitali dodatak Penzioner u Srpskom telegrafu obavešteni su da je „dogovorena strategija” od pet tačaka kojom će država poboljšati njihov materijalni položaj. Međutim, u tekstu se ispostavlja da strategija nije zvanična, a tabloid čak demantuje i sopstvenu tvrdnju sa početka teksta da se sa njom „složio i MMF”. Iz Ministarstva za rad i socijalna pitanja navode da nemaju informacije o ovoj „nezvaničnoj strategiji” i da „ne žele da se bave nagađanjima”.

16.08.2018.
  Lažna vest
Informer u epizodi “Ako nemaš izjavu, ti je izmisli”

Gotovo da ne mogu da se dese bilo kakvi građanski protesti u Srbiji ili regionu, a da domaći tabloidi za njih ne optuže američkog milijardera Džordža Soroša. Tako su ga i ovaj put okrivili da stoji iza masovnih antikorupcijskih protesta koji se ovih dana odvijaju u Rumuniji. U nedostatku bilo kakvih dokaza kojima bi te tvrdnje potkrepio, Informer je citirao profesorku Lučijanu Giku sa Fakulteta političkih nauka u Bukureštu. Gika za Raskrikavanje, međutim, navodi da ovu izjavu nikad nije dala i razmatra mogućnost žalbe Savetu za štampu.

14.08.2018.
  Lažna vest
„Tajne Đinđićeve beleške o Kosovu” odavno dostupne javnosti

Iako politička pozadina ubistva premijera Zorana Đinđića ni posle 15 godina nije rasvetljena, Srpski telegraf „ekskluzivno” objavljuje da je Đinđić zapravo ubijen zbog svoje strategije za Kosovo. U tvrdnjama se pozivaju na Đinđićeve beleške iz 2002. godine za koje navode da su „skrivane 16 godina”. Međutim, nije reč ni o kakvom tajnom niti ekskluzivnom dokumentu – iz Arhiva Srbije za Raskrikavanje potvrđuju da je on „odavno poznat javnosti” i da je deo kataloga koji je pratio veliku izložbu zaostavštine Zorana Đinđića 2009. godine. Ovaj dokument, o kome su mediji pisali u više navrata tokom godina, može se naći i na internetu.

10.08.2018.
  Dezinformacija
Podela Kosova: na meti tabloida svi koji su „protiv”

O podeli Kosova se intenzivno spekuliše poslednjih dana - nagoveštaji ovakve ideje dolaze i iz vrha države, a provladini tabloidi uveravaju čitaoce da se za ovo rešenje kosovskog pitanja zalažu i SAD i EU. Smatrajući da to ne bi bilo dobro, 39 nevladinih organizacija, među kojima su i organizacije Sonje Biserko i Nataše Kandić, tražilo je od šefice evropske diplomatije Federike Mogerini da se izjasni protiv podele ili razmene teritorija po etničkom principu. Za Srpski telegraf ovo znači da one „za Albance traže ceo Kosmet”, dok Informer piše da su se „još jednom otvoreno stavile u službu Albanaca”.

08.08.2018.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: