raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Informer
  Pristrasnost
A za dobro jutro - odavanje državnih tajni

Svi koji su juče ujutru gledali televiziju Pink mogli su uživo da prisustvuju čitanju dokumenata sa oznakom državne tajne. Stručna javnost se ne seća da se to ikada ranije dogodilo - da predsednik države, uživo, na televiziji sa nacionalnom frekvencijom iznosi navodne dokaze o tome da je prisluškivan dok je bio u opoziciji, a da u krupnom planu sa malih ekrana „vrište“ dokumenta označena kao „državna tajna“. Posle tog jutarnjeg nastupa predsednika Vučića otvorila su se brojna pitanja - da li je predsednik počinio neko krivično delo, da li je prethodno skinuo oznaku tajnosti sa dokumenata i koliko su štete njegove izjave nanele institucijama koje se bave bezbednošću. Sva ova pitanja, ali i odgovori na njih izostali su danas u gotovo svim dnevnim novinama.

02.08.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Zabrana Vučića ili zabrana zloupotrebe funkcije koju obavlja?

Tek što je prestala priča o navodnom „pečenju“ koje su kao zakusku imali učesnici sastanka vlasti i opozicije na Fakultetu političkih nauka, usledile su nove „informacije“ tabloida. Ovaj put da Đilas želi da zabrani Vučiću da učestvuje u izbornoj kampanji naredne godine. Milan Antonijević iz Fonda za otvoreno društvo za Raskrikavanje kaže da to nije tačno, te da se na sastanku razgovaralo o problemu funkcionerske kampanje.

01.08.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Za Radoicu Milosavljevića i porodicu Bratislava Gašića milioni iz budžeta

Provladin tabloid Informer optužio je u jučerašnjem broju Ministarstvo kulture i informisanja da sa 7,5 miliona dinara finansira nekoliko kritički orijentisanih medija iako oni „vode kampanju protiv Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića“. Ne navode međutim da je tih 7,4 miliona tek 2,7 procenata od ukupno dodeljenih sredstava na medijskom konkursu ministarstva. Informer ne piše ni da su najveći dobitnici na tim konkursima zapravo firme u vlasništvu Radoice Milosavljevića, kao i da su novac dobile i firme članova porodice Bratislava Gašića.

30.07.2019.
  Analiza
Batut: U poslednjih 15 godina nije se povećao broj dece obolele od raka

S vremena na vreme u domaćim medijima se pojavljuju dramatične priče o tome da deca u Srbiji sve više obolevaju od raka, naročito nakon NATO bombardovanja. Izvor za te tvrdnje je uglavnom preliminarno istraživanje koje sprovodi skupštinska Komisija za ispitivanje posledica NATO bombardovanja, a prema kome je 2016. godine od raka kod nas obolelo 336 dece, što je navodno duplo više od evropskog proseka. Podatke su, kažu, dobili od Instituta Batut. Iako broj obolelih od raka generalno raste i kod nas i u svetu, prema informacijama koje je Raskrikavanje dobilo od ovog instituta, to se ne odnosi i na decu do 19 godina. U Srbiji se, naime, broj obolele dece nije značajno menjao u poslednjih 15 godina.

24.07.2019.
  Lažna vest
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste

Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.

23.07.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Histerija tabloida: „Makronović“ kao mesija, rešiće nam Kosovo

„Makrone, Srbine“, naslov je Informerovog teksta o poseti francuskog predsednika Emanuela Makrona tokom koje je bilo reči i o Kosovu. Dok Informer govori da je Makron „oduvao Šiptare“ rekavši da podržava „kompromisno rešenje za Kosovo“, Srpski telegraf nas ubeđuje da je Makron“ iza „zatvorenih vrata“ izneo Vučiću konkretan plan kojim će „rešiti sudbinu pokrajine“. U opštem oduševljenju posetom, Kurir ga čak naziva „Makronović“. Ipak, iako je francuski predsednik u obraćanju javnosti insistirao na tome da Beograd i Priština moraju da dođu do kompromisa, priznao je da nema odgovor na pitanje šta taj kompromis podrazumeva. Činjenicu da je Makron o Kosovu i Srbiji govorio kao o zasebnim državama i susedima, tabloidi ne spominju.

17.07.2019.
  Lažna vest
Ne, grčko ostrvo vam ne nudi 500 evra mesečno da se preselite

Mnogim čitaocima u Evropi je verovatno primamljivo zazvučala vest iz tabloida da vlasti malog grčkog ostrva Antikitera nude 500 evra mesečno, besplatan smeštaj i hranu porodicama sa decom koje odluče da se tamo presele. Verovatno je zvučala i uverljivo, s obzirom da je preneta i „izjava“ predsednika gradskog veća ovog ostrva, njegovo tačno ime i prezime i fotografija. Međutim, u pitanju je lažna vest što za Raskrikavanje potvrđuju vlasti ovog grčkog ostrva i navode da zbog nje imaju mnogo problema.

05.07.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Forin polisi o Srbiji kao zamorčetu Kine, Informer kaže - ekonomski partner

„Ameri u panici - Kinezi preko Srbije špijuniraju Zapad“, piše Informer u broju od srede prenoseći analizu magazina Forin polisi, tvrdeći da je Zapad u panici od nas i Kineza čija kompanija Huavei instalira kamere po ulicama Srbije. Informer je, međutim, iz analize Forin polisija potpuno izostavio kritičke delove teksta o tome da autoritarna vlast u Srbiji ovaj sistem nadzora i softvera za prepoznavanje lica može da zloupotrebi za žestoko kršenje privatnosti i pritisak na političke neistomišljenike.

27.06.2019.
  Lažna vest
Ni raskrinkana lažna vest ne sprečava tabloide da je objave

Brojni svetski mediji objavili su u utorak da je jedna 17-godišnja devojka iz Holandije koja je bila seksualno zlostavljana u detinjstvu i imala problema sa anoreksijom i depresijom, zbog prevelike patnje okončala svoj život eutanazijom koju su joj odobrile holandske vlasti. Iako je juče tokom dana na društvenim mrežama i u kredibilnim medijima ta vest raskrinkana kao laž, Informer ju je danas svejedno objavio pod naslovom „Tinejdžerki dozvolili da se ubije“.

06.06.2019.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: