raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Alo
  Skriveno reklamiranje
Reklamno „pumpanje“ domaće naftne kompanije

U gotovo svim dnevnim novinama danas našao se sličan tekst o poslovnim rezultatima firme Knez petrol. Dok su hvalospevi o toj domaćoj firmi u Kuriru i Informeru označeni kao promo tekst, u Srpskom telegrafu, Alo-u, Večernjim novostima predstavljani su kao vesti o poslovnim rezultatima na srpskom tržištu derivata.

21.08.2019.
  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

16.08.2019.
  Pristrasnost
A za dobro jutro - odavanje državnih tajni

Svi koji su juče ujutru gledali televiziju Pink mogli su uživo da prisustvuju čitanju dokumenata sa oznakom državne tajne. Stručna javnost se ne seća da se to ikada ranije dogodilo - da predsednik države, uživo, na televiziji sa nacionalnom frekvencijom iznosi navodne dokaze o tome da je prisluškivan dok je bio u opoziciji, a da u krupnom planu sa malih ekrana „vrište“ dokumenta označena kao „državna tajna“. Posle tog jutarnjeg nastupa predsednika Vučića otvorila su se brojna pitanja - da li je predsednik počinio neko krivično delo, da li je prethodno skinuo oznaku tajnosti sa dokumenata i koliko su štete njegove izjave nanele institucijama koje se bave bezbednošću. Sva ova pitanja, ali i odgovori na njih izostali su danas u gotovo svim dnevnim novinama.

02.08.2019.
  Lažna vest
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste

Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.

23.07.2019.
  Neutemeljeno
Šešelj: Bilo bi neozbiljno moje izjave nazvati teorijom zavere

Zapadne službe su ubacile profil Aleksandra Vučića u kompjuter i sada na njemu rade naučnici sa ciljem da mu pronađu najslabije tačke u mentalnom sklopu, karakteru, biografiji i udare na njega iz svih oružja, citira tabloid Alo reči Vojislava Šešelja. Lider radikala, međutim, za Raskrikavanje navodi da je govorio generalno o metodu po kome, prema njegovim saznanjima, rade strane službe, ali da nema podatke „direktno za Vučića“. Na komentar novinarke Raskrikavanja da sve ovo onda zvuči kao teorija zavere, Šešelj kaže da bi bilo neozbiljno njegove izjave tako nazvati. „Nisam nestručan pa da lupetam gluposti“.

12.07.2019.
  Lažna vest
Ne, grčko ostrvo vam ne nudi 500 evra mesečno da se preselite

Mnogim čitaocima u Evropi je verovatno primamljivo zazvučala vest iz tabloida da vlasti malog grčkog ostrva Antikitera nude 500 evra mesečno, besplatan smeštaj i hranu porodicama sa decom koje odluče da se tamo presele. Verovatno je zvučala i uverljivo, s obzirom da je preneta i „izjava“ predsednika gradskog veća ovog ostrva, njegovo tačno ime i prezime i fotografija. Međutim, u pitanju je lažna vest što za Raskrikavanje potvrđuju vlasti ovog grčkog ostrva i navode da zbog nje imaju mnogo problema.

05.07.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Forin polisi o Srbiji kao zamorčetu Kine, Informer kaže - ekonomski partner

„Ameri u panici - Kinezi preko Srbije špijuniraju Zapad“, piše Informer u broju od srede prenoseći analizu magazina Forin polisi, tvrdeći da je Zapad u panici od nas i Kineza čija kompanija Huavei instalira kamere po ulicama Srbije. Informer je, međutim, iz analize Forin polisija potpuno izostavio kritičke delove teksta o tome da autoritarna vlast u Srbiji ovaj sistem nadzora i softvera za prepoznavanje lica može da zloupotrebi za žestoko kršenje privatnosti i pritisak na političke neistomišljenike.

27.06.2019.
  Dezinformacija
Alo: Klimatske promene Srbiji donose - smrt

Srbija je opet najugroženija u regionu - ovaj put zbog klimatskih promena. Tako bar tvrdi tabloid Alo koji je dramatično upozorio da će se Srbija narednih godina suočavati sa poplavama, olujama, visokim temperaturama te da ćemo „umirati od gladi i tropskih bolesti“. Osim što ne objašnjavaju svoje tvrdnje, u tekstu citiraju izjave profesora Meteorološkog instituta koji za Raskrikavanje kaže da nije dao intervju ovom tabloidu.

26.06.2019.
  Analiza
Mizogino izveštavanje: Ubio ženu jer mu je dala povoda

„Zapalio ženu jer mu nije dala insulin“, izvestio je danas tabloid Alo o tragediji u banatskom mestu Mol gde je muškarac, kako se sumnja, polio benzinom i zapalio svoju suprugu. Mimo naslova koji ukazuje da je žena dala povoda da bude ubijena, tekst obiluje neprimerenim detaljima o njenom navodnom ponašanju koje je u njemu izazivalo ljubomoru i „nesavladivi bes koji ju je koštao života“. Stručnjaci za Raskrikavanje navode da ovakvi tekstovi poručuju da je žrtva sama kriva, te da treba da se pišu potpuno drugačije, bez detaljisanja o „povodu“.

27.05.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: