raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Republika.rs
  Neutemeljeno
Ambasada SAD: „Diplomatski izvori“ Srpskog telegrafa su iz paralelnog univerzuma

Vest objavljena na naslovnoj strani Srpskog telegrafa u ponedeljak - da Tramp formira paralelnu EU i poziva Srbiju da se priključi - bila je „otkriće“ i za samu Ambasadu SAD u Srbiji. Kako kažu, diplomatski izvori Srpskog telegrafa „egzistiraju u paralelnom univerzumu“.

17.09.2019.
  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

16.08.2019.
  Vest
Nova bravura Srpskog telegrafa: Lažni novinar KRIK-a je zapravo Englez

Ni skoro dvadeset dana nakon što je lažno optužio novinare KRIK-a da su uhodili ženu i dete Predraga Malog, Srpski telegraf svoje tvrdnje nije dokazao. U današnjem broju tabloid objavljuje zapisnike sa saslušanja muškarca osumnjičenog za ugrožavanje bezbednosti supruge Malog, na osnovu kojih tvrdi da je „Englez pratio ženu i bebu“, s obzirom da je pomenuti čovek navodno rođen u Velikoj Britaniji. Iako u svom iskazu na koji se tabloid poziva i sam navodi da nije novinar KRIK-a, Srpski telegraf bez dokaza zaključuje da on laže. Kako su ovo zaključili i da li će se, kao što je obećao, javno izviniti za laži koje je objavio o KRIK-u, od urednika Milana Lađevića nismo uspeli da saznamo jer uporno odbija da razgovara sa novinarkom Raskrikavanja.

09.08.2019.
  Dezinformacija
Nije svaki deseti zatvorenik u Britaniji Albanac

Agencija Tanjug je, pozivajući se na tekst britanskog tabloida The Sun, napisala da je u Velikoj Britaniji svaki deseti zatvorenik Albanac. Slučajno ili namerno, međutim, propustili su da naglase da je reč o stranim zatvorenicima, a ne o generalnoj zatvorskoj populaciji. Bez ikakve provere vest su masovno preneli domaći mediji, među kojima i Politika i pokrajinski javni servis, Radio-televizija Vojvodine. „Ovakva laž može izazvati isključivo jačanje predrasuda i stereotipa prema Albancima“, navode iz Inicijative mladih za ljudska prava.

07.08.2019.
  Dezinformacija
Američki istraživači demantuju Srpski telegraf: Ne ukidamo vam prase na ražnju

Prenoseći istraživanje o hrani i ekologiji, Srpski telegraf tvrdi da su „Amerikanci za efekat staklene bašte optužili roštilj i prasiće na ražnju“, a autorka teksta se podsmeva naučnicima da se „bakću ćevapima i prasićima dok svakodnevno nestaje stotine hektara šuma“. Jedan od autora izveštaja, međutim, za Raskrikavanje navodi da efekat staklene bašte ponajmanje ima veze sa pripremom hrane, a mnogo više sa uzgojem životinja i upravo sa sečom šuma zarad stvaranja novih pašnjaka. „U izveštaju uopšte nismo ni spomenuli roštiljanje“.

25.07.2019.
  Lažna vest
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste

Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.

23.07.2019.
  Lažna vest
Nemačka policija demantuje Dačića i Informer

Naslovne strane tabloida su ovih dana najviše posvećene smrti pevača Šabana Šaulića koji je preminuo nakon zadobijenih povreda u teškoj saobraćajnoj nesreći u Nemačkoj. Tako današnji Informer tvrdi da „nemačka policija sumnja da je po nečijem nalogu pijani vozač izazvao udes i time usmrtio pevača“ pozivajući se na nemački list Vestfalen blat. U sličnom maniru, naslovna strana Srpskog telegrafa „otkriva“ da su lekari ubili Šabana. Međutim, list Vestfalen blat u svojim tekstovima o smrti ovog pevača ne spominje sumnju policije da je u pitanju namerno ubistvo, a iz nemačke policije za Raskrikavanje demantuju da takva sumnja postoji.

20.02.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Mediji u kampanji: Vučić najavljuje investicije, tabloidi pumpaju priču

Najave Aleksandra Vučića da će neka kompanija možda investirati u Srbiju, o čemu će se odlučiti “do kraja aprila”, Srpski telegraf je predstavio kao dogovorenu stvar i čitaocima saopštio da nam stiže “mega investicija”. Sam Vučić o investiciji nije rekao praktično ništa - pregovori su navodno u toku - izneo je podatak da će izvoz te kompanije biti 4,5 milijardi evra, što je više od onoga koliko ukupno izvozi 15 najvećih izvoznika u Srbiji.

06.02.2019.
  Neutemeljeno
Vojska Srbije i tajni „gospodar kiše”

Da Vojska Srbije može da kontroliše vreme specijalnim projektilima razvijenim u okviru tajnog projekta „Gospodar kiše” ustvrdili su prethodnih dana domaći tabloidi pozivajući se na neimenovane izvore. Srpski telegraf piše da je ovaj sistem zvanično isproban i upotrebljen oktobra 2014. godine kada je Putin bio u poseti Srbiji tokom vojne parade. Međutim, činjenicu da su tog dana domaćini i zvanice pokisle na žestokom pljusku, ovaj tabloid „rešava” tvrdnjom da „nije do neefikasnosti Gospodara kiše, već do toga što je ceremonija kasnila”. Vojni analitičar Aleksandar Radić, međutim, navodi da nikakvog tajnog oružja nema i da su ovi navodi daleko od istine.

28.08.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: