raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Srbija danas
  Manipulisanje činjenicama
U Blumbergu među top deset po indeksu bede, u srpskim medijima lideri u regionu

Taman kad se pojavila vest da je Blumberg Srbiju svrstao među top deset svetskih zemalja po Indeksu bede, portal Srbija danas piše da je da je naša zemlja „nakon teških reformi dospela među vodeće zemlje u regionu“. Koliko se ova matematika Srbija danasa i njihovog jedinog izvora - Aleksandra Vučića razlikuje od statistike?

24.04.2019.
  Lažna vest
Medicinska sestra iz Zambije nije zamenila pet hiljada beba

„Imam rak u terminalnoj fazi i znam da ću uskoro da umrem. Želim da priznam svoje grehe pred bogom i ljudima kojima sam nanela štetu. Nemam više šta da krijem, zamenila sam oko pet hiljada beba“, prenose brojni srpski mediji priznanje medicinske sestre iz Zambije koja je rekla da je to učinila iz zabave. Dok se broj deljenja ovog članka na društvenim mrežama meri u hiljadama, Veće medicinskih sestara Zambije kaže da ova sestra ne postoji niti je ikada radila u Univerzitetskoj bolnici te zemlje.

22.04.2019.
  Lažna vest
Nevidljiva reka demonstranata

Brojne fotografije i video materijali hiljada građana koji su u subotu uveče treći put zaredom šetali ulicama Beograda tokom protesta “Stop krvavim košuljama” nisu sprečili najčitanije medije u službi vlasti da izveštavaju o debaklu protesta, da demonstrante nazivaju pijanicama i optužuju ih da nisu želeli da propuste vozila Hitne pomoći. Iako verujemo da princip „verujte nama a ne sopstvenim očima“ nije i princip velikog broja građana, važno je da se zabeleži kako su o protestima građana izveštavale neke od udarnih medijskih pesnica vladajućeg režima.

24.12.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Alo na Barbarin način

Ako je suditi po izveštajima tabloida Alo u subotu su „Đilasovci šetali u nameri da izazovu nerede“, i to „vidno pripiti“, a protest je “opet doživeo debakl” pošto je građanima smetalo hladno vreme. Slike sa protesta na sajtu Aloa, kao i na portalu Srbija danas na kojima se vidi samo nekoliko desetina ljudi okupljenih na platou Filozofskog fakulteta, demantuju brojni snimci medija i učesnika protesta.

17.12.2018.
  Lažna vest
Istraga o sumnjama na namešteni meč i dalje traje

Pred jučerašnji meč Crvene Zvezde i Pari Sen Žermena, portal Srbijadanas ali i brojni drugi prenose pisanja francuskog lista Mond da je Francuska obustavila istragu koja je pokrenuta nakon sumnji da je prošli meč između ova dva kluba bio namešten. Međutim, prema odgovoru francuskog tužilaštva novinarima KRIK-a, istraga još uvek traje, a list nije pisao o obustavljanju, već o mogućnosti da se to desi. Kako navode, istraga je stigla do „mrtve tačke“ zbog „opstrukcija iz Srbije“.

12.12.2018.
  Dezinformacija
Alo glasinama o otmicama dece plaši čitaoce

Spekulacije o pokušaju otmice dve devojčice u Elemiru kod Zrenjanina dospele su u utorak na naslovnu stranu tabloida Alo-a koji tvrdi da „manijaci u belom kombiju otimaju decu“. Alo je objavio i da im je u tamošnjoj osnovnoj školi „Svetozar Marković Toza“ potvrđeno da su uvedene mere predostrožnosti. Međutim, direktorka škole za Raskrikavanje kaže da je iznenađena ovim napisima, da panike nema i da ih iz ovog tabloida niko nije kontaktirao. Dramatične navode demantovao je i MUP, a protiv jedne meštanke Elemira, sagovornice Alo-a, biće podneta krivična prijava zbog izazivanja panike i nereda.

21.11.2018.
  Dezinformacija
Novi pravilnik NE obavezuje pozivanje celog odeljenja na dečiji rođendan

„Na rođendansku žurku zvati celo odeljenje inače je to diskriminacija“, tvrde brojni mediji ovih dana pozivajući se na novi pravilnik „o suzbijanju diskriminacije“ u školama. Međutim, u pomenutom pravilniku nema ni reči o rođendanima dece, kao ni o pravilu pozivanja celog odeljenja. Iz dnevnog lista Blic koji je u sredu takođe pisao o ovome kažu da su tekst naslovili sa „Ako praviš rođendan, zoveš celo odeljenje“ zbog izjava pomoćnice ministra prosvete. Iz tog Ministarstva pak tvrde da je u pitanju zamena teza.

26.10.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Leoni možda nije uzeo subvencije za novu fabriku, ali jeste za sve prethodne

Gotovo da nema medija koji nije u celosti preneo Vučićevu izjavu sa početka izgradnje nove Leonijeve fabrike u Kraljevu o tome da nemački investitor nije želeo subvencije. Isto tako, nema ni medija koji je podsetio javnost da je Leoni, prema zvaničnim informacijama, dobio oko 30 miliona evra subvencija za otvaranje prethodnih fabrika.

16.10.2018.
  Manipulisanje činjenicama
RTS o radnim mestima rado govori, o subvencijama rado ćuti

U moru vesti o prosperitetu i sve većem broju zaposlenih, javni servis Srbije i portal Srbijadanas objavili su da će uskoro doći i do kraljevačkog privrednog procvata što su pokazali na dva primera - nemačkom Leoniju i turskoj Tajp grupi koji će otvoriti pogone u ovom gradu i u kojima će, kako izveštavaju, hiljade radnika naći posao. Propuštaju, međutim, da napomenu da spas za Kraljevo ne obezbeđuju samo investitori već i građani Srbije koji će strane partnere subvencionisati milionima evra, kao i da pojedini stručnjaci dovode u pitanje efekte subvencionisanja.

24.08.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: