raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Ambasada SAD objavila mejl prepisku u kojoj demantuje Informer
12.02.2019.    Vesna Radojević    Foto: rs.usembassy.gov
Američka ambasada objavila je mejlove kojima demantuje pisanje tabloida Informer da nisu odgovorili na njihove upite o sastancima koje je ta ambasada organizovala sa pojedinim opozicionim liderima. Naime, Informer je 9. februara u tekstu o sastanku službenika te ambasade i Sergeja Trifunovića tvrdio da iz američke ambasade niko nije odgovorio na njihova pitanja. Objavljeni mejlovi dokazuju da je ambasada to učinila dva dana ranije.
Informer je u vikend izdanju novina, 9. i 10. februara, nastavio priču o navodnom mešanju američke ambasade u organizaciju protesta „1 od 5 miliona“. Pisali su o tome šta su navodno Sergej Trifunović i službenici američke ambasade ručali za vreme sastanka u hotelu Hilton. Naslov je u prvoj verziji glasio da je Trifunović naručio jelo od 25 hiljada dinara, da bi kasnije promenili tu informaciju i napisali da je cena bila deset puta manja, o čemu je portal Fake News Tragač već pisao. U istom Informerovom tekstu se između ostalog navodi i da američka ambasada nije odgovorila na njihovima pitanja o sastanku.

   Informer, vikend izdanje 9. i 10. februar

Međutim, u tvitu američke ambasade u Srbiji navodi se da ne razumeju zašto Informer odbija da objavi činjenice kao i da su sastanci sa političarima iz vlasti i opozicije redovan deo njihovog posla. SAD nisu organizator niti finansijer protesta, naveli su oni i okačili dve fotografije u kojima se vidi da su dva dana pre objavljivanja teksta, 7. februara, odgovorili na pitanja Informera.



Da podsetimo, snimci i fotografije sastanka lidera PSG-a Sergeja Trifunovića i organizatorke protesta Jelene Anasonović sa ljudima iz nevladinog sektora i službenicima američke ambasade u hotelu „Hilton“ objavljeni su na portalu govorisrbija.rs. Tvrde da su te fotografije i snimci dokazi da SAD stoje iza građanskih protesta koji se već dva meseca održavaju širom Srbije.

Kao što smo već pisali, urednik ovog portala Nemanja Đukić za Raskrikavanje je priznao da za te tvrdnje nemaju dokaza i da se radi o njegovom logičkom zaključivanju.

Na pitanje novinarke Raskrikavanja da se u delu javnosti spekuliše da je snimke dostavila BIA što bi značilo da državna institucija prati organizatore protesta i opozicione lideri, Đukić je odgovorio da mu je snimak stigao od „nekog čitaoca na mejl“.

„Pa ja Vam kažem da je meni stiglo to na mejl redakcije od našeg čitaoca. Mislim, svako sedi, mislim, može da sedi gde god hoće i da snima…“, rekao je Đukić.

Na pitanje kako objašnjava činjenicu da je sastanak održan u kafiću hotela, odnosno kakva je to zavera koja se kuje na javnom mestu, Nemanja Đukić je rekao da „to morate da pitate njih“.

„Mi smo doneli zaključak na osnovu njihovih sastanaka što smo i ranije tvrdili da se oni sastaju s njima. Koliko znam oni sami kažu da hoće da sruše ovaj sistem i Vučića… Šta sam ja tu pogrešno napisao što oni već nisu rekli“, kazao je on.

  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida
Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove g...
  Manipulisanje činjenicama
Za Radoicu Milosavljevića i porodicu Bratislava Gašića milioni iz budžeta
Provladin tabloid Informer optužio je u jučerašnjem broju Ministarstvo kulture i informisanja da ...
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra
Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dode...
Informer
SAD
protesti
Sergej Trifunović
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: