raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Manipulisanje činjenicama
Izvorni članak je objavljen 30.07.2019. (Informer)
Za Radoicu Milosavljevića i porodicu Bratislava Gašića milioni iz budžeta
30.07.2019.    Vesna Radojević    Foto: Pixabay / martaposemuckel
Provladin tabloid Informer optužio je u jučerašnjem broju Ministarstvo kulture i informisanja da sa 7,5 miliona dinara finansira nekoliko kritički orijentisanih medija iako oni „vode kampanju protiv Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića“. Ne navode međutim da je tih 7,4 miliona tek 2,7 procenata od ukupno dodeljenih sredstava na medijskom konkursu ministarstva. Informer ne piše ni da su najveći dobitnici na tim konkursima zapravo firme u vlasništvu Radoice Milosavljevića, kao i da su novac dobile i firme članova porodice Bratislava Gašića.
To što među dobitnicima ovogodišnjeg konkursa Ministarstva kulture i informisanja za proizvodnju medijskih sadržaja nema Informera, sudeći prema naslovnici tog tabloida i intervjuu na televiziji Pink prilično je razljutilo glavnog urednika Dragana J. Vučićevića.

Kako je rekao, „Draža Petrović i CIA podlistak Danas dobili su 1.300.000 dinara“, a Informer „ni dinara“.

U Informerovom tekstu izdvojeno je sedam od 457 projekata koji su podržani sredstvima iz budžeta. Za Danas, nedeljnike NIN, Vreme, Nedeljnik i Novi Magazin kao i novinarska udruženja NUNS i NDNV navode da „prednjače u otvorenoj kampanji protiv aktuelne vlasti i u izmišljanju afera, dok afirmativno izveštavaju o liderima opozicije okupljene oko Saveza za Srbiju Dragana Đilasa.“

Međutim, ukoliko se uporede ukupne sume koje su mediji koje je Informer prozvao „hejterskim“ sa televizijama u vlasništvu Radoice Milosavljevića videćemo da je kruševački biznismen inkasirao duplo više novca iz budžeta.

Naime, Danas i drugi nabrojani mediji ukupno su dobili 7,4 miliona dinara (63 hiljade evra), dok su mediji u vlasništvu Radoice Milosavljevića dobili skoro 16,5 miliona (141 hiljada evra).

274 miliona dinara za 457 projekata

Ove godine Ministarstvo kulture i informisanja dodelilo je skoro 274 miliona dinara za medijske sadržaje na devet konkursa - za televizije, radio i internet, štampane medije i servise novinskih agencija, kao i za sufinansiranje projekata namenjenih pripadnicima srpskog naroda u zemljama regiona. Novac je dodeljen i za sufinansiranje projekata organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja. Ministarstvo finansira i medijske sadržaje namenjene osobama sa invaliditetom, zatim sadržaje na jezicima nacionalnih manjina, a podržalo je i medije čiji izdavači imaju sedište na teritoriji KiM.


Najviše novca Milosavljevićevi mediji dobili su na konkursu koji je bio namenjen televizijama, pa su tako po dva miliona dinara dobile televizije SOS kanal plus i Televizija Požega, po milion RTV Bačka Palanka i TV Pirot, a RT Kruševac i Kanal M iz Paraćin po 800 hiljada dinara. RTV Brus dobio je oko 650 hiljada.

Podsetimo, kako su ranije otkrile Južne vesti - njegovi mediji dobili su mejl kao uputstvo o tome kako treba da im izgleda program, te da „Đilas, Hitler i Sergej“ treba da bude jedina tema u informativi. Mejl je još jednom dokazao privrženost tih televizija aktuelnom vladajućem režimu.

Sredstva dobile i firme Gašićeve supruge i sina


Firma ADD production iz Kruševca, koja je u vlasništvu Irene Gašić, supruge direktora BIA-a i visokog funkcionera SNS-a Bratislava Gašića, dobila je milion i sto hiljada dinara (9,5 hiljada evra) za dva projekta na ovogodišnjim medijskim konkursima Ministarstva kulture i informisanja.

ADD production dobio je 400 hiljada dinara za projekat „Vesti na romskom“ na konkursu raspisanom za medijske sadržaje na jezicima nacionalnih manjina, a sedamsto hiljada dinara na projektu namenjenom internet medijima. Nije jasno preko kog medija će se realizovati ovi projekti.

Televizija Zona plus u vlasništvu Gašićevog sina, Vladana, dobila je milion i po dinara (12,8 hiljada evra).

Ovo je već ustaljena praksa dodeljivanja sredstava ljudima bliskim vlastima. Firme u vlasništvu članova Gašićeve porodice i ranije su dobijale sredstva na konkursima za javno informisanje. Zbog dodeljivanja novca kompaniji ADD production, Gašić je 2015. bio u sukobu interesa kao gradonačelnik Kruševca, kako je tada utvrdila Agencija za borbu protiv korupcije.

Agencija je, naime, tada utvrdila da je tokom 2013. i 2014, dok je obavljao funkciju gradonačelnika Kruševca, Gašić sklopio četiri ugovora sa članovima svoje porodice – dva ugovora sa firmom „Add production“ i još dva sa „BNZ Higijenic“ u kome se kao suvlasnik pojavljuje njegov sin Vladan.

Međutim, i posle ovoga firme u vlasništvu Gašićeve porodice nastavile su da dobijaju novac iz budžeta, pa i na konkursima za medijsko sufinansiranje.

Bez sredstava za tabloide


Zanimljivo je da među dobitnicima na ovogodišnjem konkrusu Ministarstva kulture i informisanja nema tabloida.

Ipak, ćerka firma izdavača Kurira „Adria media magazine“ u vlasništvu Igora Žeželja, dobila je 1,1 milion dinara (9,5 hiljada evra).

Na konkursu za štampane medije sredstva su dobile i Novosti, blizu dva miliona dinara (oko 17 hiljada evra) za projekat „Osam vekova Srpske pravoslavne crkve“.

Tri miliona dinara, veće pojedinačno davanje od svih nabrojanih medija u Informeru, dobio je i Studio B - poznat po izrazito prorežimskoj uređivačkoj politici.

Ministarstvo kulture i informisanja ove godine podržalo je 457 projekata, u najvećem delu iznosima od dve do šest hiljada evra.

Neke od najvećih pojedinačnih iznosa dobile su već pomenute televizije Radojice Milosavljevića, zatim medijska udruženja RAB Srbija (1.957.000 dinara - oko 16,5 hiljada evra) i ComNet (1.350.000 dinara - oko 11,5 hiljada evra) za organizacije konferencija i skupova.

Ova udruženja, kako piše BIRN, već godinama imaju najviše predstavnika u komisijama za dodelu novca na konkursima ministarstva, kao i na lokalu.

Informer jedan od većih dobitnika sredstava na lokalnom nivou


U gostovanju na Pinku Dragan Vučićević, vlasnik i urednik Informera, između ostalog je rekao i da njega ne finansira država.

Međutim, samo za dve godine, 2017. i 2018, firme Insajder Tim i Info it doo iza kojih stoji Vučićević dobile su najmanje blizu 15 miliona dinara na konkursima za sufinansiranje medijskih projekata koje svake godine raspisuju opštine, pokazuje baza Kešformisanje.

Informer je ujedno i jedan od glavnih izvora lažnih vesti, ali i prekršilaca Kodeksa novinara Srbije, pokazuju podaci Saveta za štampu.
  Vest
Nova milionska subvencija za novosadski list „Dnevnik“
Rešenjem pokrajinske vlade, novosadskom listu Dnevnik u oktobru je dodeljeno 1,2 miliona dinara za ...
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida
Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove g...
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra
Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dode...
budžet
Informer
Ministarstvo kulture i informisanja
konkursi
medijski sadržaj
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: