raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Tanjug dobio javnu opomenu zbog povrede autorskih prava
09.09.2019.    Marija Vučić    Foto: Printscreen BBC, bivša premijerka Tajlanda Jingluk Šinavatra
Tanjug je prekršio Kodeks novinara Srbije jer je bez navođenja izvora preneo informaciju objavljenu u Nedeljniku da je osuđena bivša premijerka Tajlanda dobilo srpsko državljanstvo, odlučila je Komisija Saveta za štampu na poslednjoj sednici. Kodeks je u prethodnom periodu prekršio i Alo jer je izneo niz neutemeljenih optužbi na račun novinara Lazara Čovsa nakon njegove analize fotografija i snimaka koje navodno dokazuju da je Nebojša Stefanović završio fakultet.
Informaciju da je bivša premijerka Tajlanda Jingluk Šinavatra, inače osuđena zbog korupcije, dobila srpsko državljanstvo, prvi je objavio list Nedeljnik. Nakon toga istu vest objavio je i Tanjug, ali bez navođenja izvora zbog čega se urednik Nedeljnika Veljko Lalić žalio Komisiji Saveta za štampu.

Ta agencija je od Komisije dobila javnu opomenu jer nisu poverovali u odbranu Tanjuga - da tu informaciju nisu videli u Nedeljniku već u Službenom glasniku.

Ekskluzivnost priči, kako se navodi u odluci Komisije Saveta za štampu, daje upravo informacija da je reč o bivšoj premijerki osuđenoj za korupciju, koju nije bilo u odluci o dodeli državljanstava u Službenom glasniku. Zbog toga Komisija veruje da je Tanjug vest preuzeo iz Nedeljnika i da je to morao da navede „poštujući istraživački rad kolega koji su objavili analitički tekst o problematičnim odlukama Vlade o dodeli državljanstva ljudima koji su u svojim zemljama osuđeni za određena krivična dela“.

„Pozivanjem samo na odluku Vlade, Tanjug je vest predstavio kao nešto što je Vlada zvanično saopštila, a ne pokušala da sakrije, čime je prekršena odredba Kodeksa po kojoj je prećutkivanje informacija koje mogu bitno da utiču na mišljenje javnosti o nekom događaju jednako namernom iskrivljivanju ili iznošenju laži“, stoji u odluci Komisije i dodaje se da je prekršena i odredba koja se odnosi na zaštitu autorstva, odnosno obavezu da se navede iz kog je medija vest preuzeta.

Komisija smatra da bi mediji u Srbiji trebalo da preuzmu dobru praksu iz sveta i da uvek navode koji je medij prvi objavio informaciju.

Osim Tanjuga, utvrđeno je da je i tabloid Alo prekršio Kodeks i to u delovima koji se tiču istinitosti izveštavanja, nezavisnosti od pritisaka i novinarske pažnje.

Tabloid je objavio dva teksta u kojima diskredituje novinara Lazara Čovsa, nakon što je Čovs na Tviteru analizirao snimke i fotografije sa Tanjuga koji navodno dokazuju da je ministar Stefanović završio Megatrend fakultet.

U tekstovima su ga optuživali da je „Đilasovac“ i da pomaže Savezu za Srbiju, ismevajući Čovsovu analizu pomenutih snimaka. Kako je Komisija ocenila, reč je o nameri da se diskredituje novinar koji ne zagovara istu političku opciju kao Alo, čime je prekršena odredba koja ne dozvoljava da na izveštavanje utiču politički i ekonomski interesi izdavača.

„Komisija je ocenila i da čitaocima nisu predočene sve činjenice bitne za razumevanje događaja, odnosno nije im adekvatno predstvaljena tema Čovsovog istraživanja, već je sva pažnja usmerena na njega“, navodi se u odluci Komisije Saveta za štampu.

Komisija nije uspela da usaglasi odluku oko druge žalbe Lazara Čovsa na tekst objavljen u listu Infomer, a kako se navodi žalba Udruženja građana Egal na list Kurir rešena je dogovorom.
  Vest
Savet za štampu: E-pančevo ugrožava bezbednost Nenada Živkovića
Pančevački prorežimski portal e-pančevo dobio je čak pet javnih opomena od Saveta za štampu zb...
  Vest
Istinitost izveštavanja najslabija tačka domaćih medija
Komisija za žalbe Saveta za štampu na poslednjem zasedanju utvrdila je prekršaje novinarskog kode...
  Vest
Javne opomene za E-pancevo, Palež, Republiku, Tabloid…
Zbog nepoštovanja privatnosti, novinarske neodgovornosti, neistinitog izveštavanja i drugih prekš...
Savet za štampu
mediji
Kodeks novinara Srbije
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: