raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Neutemeljeno
  Pristrasnost
Izvorni članak je objavljen 01.06.2021. (Srpski telegraf)
Srpski telegraf: Stižu dolari za „lomljenje Vučića”
03.06.2021.    Milica Ljubičić    Foto:KRIK
Srpski telegraf je u opsežnom članku, objavljenom pre dva dana „ukrstio” predstojeći sastanak između Aleksandra Vučića i Aljbina Kurtija u Briselu, sa predlogom budžeta Stejt departmenta za sledeću godinu, kojim je za zemlje Zapadnog Balkana predviđeno 106 miliona dolara. Tabloid je međutim interpretirao da će čitavih 106 miliona dolara biti uloženo isključivo za „lomljenje” predsednika Srbije. Ipak, javno objavljeni predlog budžeta predviđa ulaganje novca u podršku pridruživanja Evropskoj uniji, suzbijanju ruskog uticaja i dezinformacija, vladavinu prava i nezavisne medije, a novac je osim našoj, namenjen i drugim okolnim zemljama.
„Lome Vučića da prizna Kosovo do 15. juna”, naslov je nedavno objavljenog članka u štampanom izdanju Srpskog telegrafa, dok je ispod navedeno da su „Ameri spremili 106 miliona dolara za rušenje predsednika. Borba će da se vodi na četiri fronta, a keš dobijaju NVO i mediji pod kontrolom opozicije”.

Ovakvim ukrštanjem se stiče utisak da će tih 106 miliona dolara biti iskorišćeno do 15. juna, i to tako što će nevladine organizacije „biti potplaćene” da nateraju predsednika Srbije da prizna nezavisnost Kosova.

Iako je delimično objašnjeno o kakvom novcu je reč, kroz čitav članak dominira isti narativ - da je protiv predsednika „upregnuta političko-medijska artiljerija da bi ga oslabili pred odlazak u Brisel”.

Naime, Vučić bi prema pisanju medija trebalo ovog meseca u Briselu da se sastane sa premijerom Kosova, Aljbinom Kurtijem.

U priču o navodnim pokušajima da „slome” predsednika Srbije, Srpski telegraf ubacuje i Sjedinjene Američke Države i nedavno objavljen predlog budžeta Stejt departmenta za 2022. godinu, kojim je predviđeno da zemlje Zapadnog Balkana, među kojima je i Srbija, dobiju 106,2 miliona dolara.

Novac će, prema pisanju tabloida, biti „ubacivan”u NVO organizacije, medije pod kontrolom opozicije, aktivistima i analitičarima „čiji će zadatak biti da po svim nivoima podrivaju vladu predsednika Aleksandra Vučića”.

O čemu je reč?

Stejt department je u petak objavio predlog budžeta za 2022. godinu, kojim je predviđeno izdvajanje 106,2 miliona dolara za zemlje Zapadnog Balkana, među kojima su Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Kosovo, Severna Makedonija.

Namera je, kako navodi Stejt department, da se na Zapadnom Balkanu, tim novcem podrže reforme i napori za pridruživanje Evropskoj uniji, suprotstavljanje ruskom uticaju i dezinformacijama, zatim unapređivanje vladavine prava, suzbijanje korupcije kao i nezavisni mediji.

„Finansiranje će promovisati ekonomski rast vođen privatnim sektorom, energetsku sigurnost uključujući i obnovljive izvore energije, sajber bezbednost, zdravo finansijsko i regulatorno okruženje koje je potrebno za investiranje i sprovođenje obaveza koje proističu iz Vašingtonskog sporazuma 2020. godine i drugih sporazuma koji se tiču normalizacije odnosa Kosova i Srbije. Ove investicije će takođe podstaći ekonomski oporavak nakon kovida 19”, navodi se u predlogu budžeta.

U poprilično detaljnom dokumentu, predviđeno je da od 106 miliona dolara, za Srbiju sledeće godine bude izdvojeno 23,4 miliona.

Istu sumu naša zemlja je od Stejt departmenta dobila i 2020. godine, dok je iznos bio malo manji za 2019. godinu.

U poslednjih nekoliko godina, u medijima bliskim vlastima u Srbiji, dominiraju tekstovi u kojima se tvrdi da je cilj nezavisnih medija da „ruše Vučića”. Iza gotovo svake velike priče o korupciji ili organizovanom kriminalu u koji je umešana i vlast, slede napadi da je to zapravo „organizovano rušenje Vučića”.

Tabloidi već godinama predstavljaju kako predsednika „lome” sa različitih strana, kako bi slabljenjem njega, oslabili Srbiju. Informer je tako pisao da je „Vučić gotov”, da ga ruše i Amerikanci, i Rusi i njegovi iz SNS-a”. Izvori Srpskog telegrafa su tvrdili da je „Rusima otkriven plan rušenja vlasti u Beogradu”, gde je navodno plan opozicije da isprovocra sukobe demonstranata i policije u Beogradu.

Tablodi kreativno pronalaze načine da u svaki tekst ubace najave o navodnom rušenju predsednika, pa je tako nakon otkrića KRIK-a da brat Siniše Malog, Predrag vozi automobil Milenijum tima, koji je angažovan na najvrednijim projektima Beograda na vodi. Srpski telegraf je objavio da „Vučića ruše i preko beba” jer je navodno novinar KRIK-a uhodio šestomesečnu bebu i nevenčanu suprugu Predraga Malog, sve da bi „srušili” Vučića. Tabloidi su takođe pisali da Vučića ruše susedi - Hrvati, da ga Milo Đukanović ruši „crnim novcem", da su „Ameri pokušali da ga ubiju”, da ga ruši CIA, strani plaćenici, špijuni, ambasade.
  Vest
Zekić: Ne možemo da reagujemo na najave, snimci možda neće biti objavljeni
REM vrši nadzor samo nad emitovanim sadržajem - ovako se ukratko može parafrazirati odgovor koji ...
  Vest
Majke nestalih mladića mole REM da spreči emitovanje detalja iz istrage protiv Belivuka
Majke petorice mladića, koji su nestali tokom prethodne dve godine i za koje se pretpostavlja da su...
  Manipulisanje činjenicama
Danijel Server nije najavio „smaknuće“ Vučića
Prorežimski tabloid Srpski telegraf opet ima „saznanja“ o „paklenoj strategiji duboke države...
Aleksandar Vučić
Amerika
Kosovo
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: