raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Skriveno reklamiranje
Izvorni članak je objavljen 17.07.2018. (Informer)
Tabloidna oaza reklamiranja
17.07.2018.    Vesna Radojević    Foto: Skyline
Hvalospevi o stambenoj oazi, a da nije „Beograd na vodi“ ovih dana prava su retkost. Zato su nam i posebnu pažnju privukli tekstovi u današnjim izdanjima Kurira i Informera o budućem stambenom kompleksu „Skyline“ kao najboljem mestu za kupovinu nekretnine. Dok je u Kuriru tekst označen sa nekoliko brojeva sa desne strane što zapravo znači da je tekst plaćen oglas, u Informeru nije obeležen uopšte.
   Informer, printscreen


Pored Informera, PR tekst o budućem stambeno - poslovnom kompleksu koji će se nalaziti u ulici Kneza Miloša, na mestu starog MUP-a, objavio je i Kurir, ali uz nekoliko brojeva sa strane.

To je, kako nam je ranije rečeno „jasan znak da je u pitanju PR tekst“. Međutim, prema mišljenju medijskih stručnjaka to čitaocima nije dovoljno da jasno razlikuju novinarski od plaćenog teksta.

Zbog toga je, između ostalog, Zakonom o oglašavanju jasno propisano da se plaćeni tekstovi u medijima jasno označe rečima „oglas“, „promo tekst“ i slično kako čitaoci ne bi dolazili u zabludu.

Na pitanja Raskrikavanja o ovom tekstu iz kompanije koja gradi kompleks do trenutka objavljivanja teksta nismo dobili odgovor.

Na istoj strani Informera u današnjem izdanju nalazi se i tekst o promotivnoj kampanji „Er Srbije“ koji takođe nije obeležen kao reklama.

   




Tragedijom do reklame


Na društvenim mrežama pojavio se i printskrin vesti koju je objavio sajt Blica o dečaku koji se udavio u akva parku u Jakovu.

Tekst obiluje bizarnim detaljima za kontekst u kom je pisan - od toga da je park „jedini pravi akva-park“ u Beogradu, da radi od 8 ujutru do 23 sata uveče do toga da ima 12 tobogana i nekoliko bazena.



Blic je u međuvremenu iz teksta uklonio sporne, marketinške, rečenice, ali se i dalje mogu naći u keširanoj verziji teksta.

U svom godišnjem izveštaju Savet za štampu primetio je porast broja PR objava koje nisu označene kao marketinški sadržaj ili oglas.

„Vrlo često, kompanije se reklamiraju pod firmom humanitarnih akcija koje sprovode, pa tokom istog dana više medija objavi praktično isti sadržaj uz različite naslove. Naročito je drastičan primer kršenja Kodeksa novinara Srbije gde se, kao novinarski, plasiraju komercijalni sadržaji koji navodno pomažu lečenju i poboljšanju izgleda ljudi”, konstatuje se u izveštaju Saveta za 2016. godinu.
  Vest
Savet za štampu: Bez prekršaja kodeksa za Ozon press
Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu nisu mogli da se usaglase na sinoćnoj sednici da li j...
  Vest
Za 184 dana dnevni listovi napravili prekršaje u pet hiljada tekstova
Osam dnevnih listova je u drugoj polovini 2019. godine napravilo pet hiljada prekršaja, pokazuju re...
  Analiza
Najmanje 945 lažnih vesti na naslovnicama četiri tabloida u 2019.
Četiri najtiražnija tabloida, Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir - tokom 2019. godine objavili...
Medij koji je takođe objavio ovu vest:
 Kurir
mediji
Er Srbija
stambeni kompleks
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: