raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Aleksandar Vučić
  Klikbejt
Kako da spomenete Vučića i u temama koje nemaju veze s njim

Prorežimski tabloid Alo uspeo je da „uplete“ predsednika Aleksandra Vučića i u tekst o 16-godišnjoj Greti Tunberg, ekološkoj aktivistkinji iz Švedske koja je nedavno održala govor na samitu UN o klimi tokom koga je i zaplakala. Alo je doslovce kopirao tekst sa Dojče Velea, u kome autor DW misleći na Gretu navodi da je „svetski duh izabrao svog portparola“. Alo je ovu rečenicu iskoristio i manipulativno napisao: „DRAMA U NJUJORKU! Devojčica (16) se rasplakala pred Vučićem: Kao da je Sveti duh izabrao svog portparola“. Na slici su Vučić i ženska osoba okrenuta ka njemu, dosta niža rastom, pa se logično zaključuje da je to devojčica koja je „plakala pred Vučićem“. Ipak, na slici je Gordana Uzelac, reporterka prorežimske TV Pink koja je pratila Vučića i u Njujork na zasedanje skupštine UN.

26.09.2019.
  Pristrasnost
A za dobro jutro - odavanje državnih tajni

Svi koji su juče ujutru gledali televiziju Pink mogli su uživo da prisustvuju čitanju dokumenata sa oznakom državne tajne. Stručna javnost se ne seća da se to ikada ranije dogodilo - da predsednik države, uživo, na televiziji sa nacionalnom frekvencijom iznosi navodne dokaze o tome da je prisluškivan dok je bio u opoziciji, a da u krupnom planu sa malih ekrana „vrište“ dokumenta označena kao „državna tajna“. Posle tog jutarnjeg nastupa predsednika Vučića otvorila su se brojna pitanja - da li je predsednik počinio neko krivično delo, da li je prethodno skinuo oznaku tajnosti sa dokumenata i koliko su štete njegove izjave nanele institucijama koje se bave bezbednošću. Sva ova pitanja, ali i odgovori na njih izostali su danas u gotovo svim dnevnim novinama.

02.08.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Histerija tabloida: „Makronović“ kao mesija, rešiće nam Kosovo

„Makrone, Srbine“, naslov je Informerovog teksta o poseti francuskog predsednika Emanuela Makrona tokom koje je bilo reči i o Kosovu. Dok Informer govori da je Makron „oduvao Šiptare“ rekavši da podržava „kompromisno rešenje za Kosovo“, Srpski telegraf nas ubeđuje da je Makron“ iza „zatvorenih vrata“ izneo Vučiću konkretan plan kojim će „rešiti sudbinu pokrajine“. U opštem oduševljenju posetom, Kurir ga čak naziva „Makronović“. Ipak, iako je francuski predsednik u obraćanju javnosti insistirao na tome da Beograd i Priština moraju da dođu do kompromisa, priznao je da nema odgovor na pitanje šta taj kompromis podrazumeva. Činjenicu da je Makron o Kosovu i Srbiji govorio kao o zasebnim državama i susedima, tabloidi ne spominju.

17.07.2019.
  Neutemeljeno
Nova verzija „Linča, silovanja, nasilja“

Bez obzira što video snimci sa subotnjih protesta dokazuju drugačije, današnja štampa nastavlja sa tvrdnjama da je u subotu na protestima „1 od 5 miliona“ pretučen jedan čovek. Tako Kurir tvrdi da su šezdesetogodišnjaku Ljubiši Gojkoviću konstatovane lakše telesne povrede nakon što su ga demonstranti pretukli u subotu na protestima u Beogradu. On to i sam tvrdi, najavljujući i krivične prijave. Iz Hitne pomoći, međutim, navode da nemaju podatke da je neko potražio medicinsku pomoć nakon tog događaja.

08.04.2019.
  none
Vučić i tabloidi o „čuvarima severa Kosova“, niko ne zna ko su

Nakon izjave predsednika Aleksandra Vučića od pre četiri dana da su Albanci „digli poternice za još deset najsposobnijih momaka sa severa Kosova i Metohije“ gotovo svi beogradski tabloidi pišu da se na Kosovu u akciji policije „Čelični prsten“ sprema hapšenje čuvara severa Kosova. U Kosovskoj policiji za Raskrikavanje ovo demantuju, a portal Kossev piše da u praksi rada Kosovske policije “Čelični prsten” postoji već oko deset godina kao uobičajeni operativni plan kontrole vozila i putnika neposredno nakon izvršenja krivičnog dela.

12.03.2019.
  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”

Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno priznanje Kosova i Srbije unutar postojećih granica, rešavanje svih otvorenih pitanja sa Srbijom i ukidanje Rezolucije Saveta bezbednosti UN 1244. Informer usvajanje ovog dokumenta smatra objavom rata dok Srpski telegraf i Kurir okrivljuju i neizostavne: Jeremića i Đilasa. Predsednik Vučić je povodom usvajanja ove platforme sazvao hitnu sednicu Saveta za nacionalnu bezbednost, ocenio da će odgovor Srbije biti odlučan, a potom nastavio svoju kampanju “Budućnost Srbije”.

08.03.2019.
  Vest
Suzana Vasiljević: Agencija ANSA pogrešno prevela Vučićevu izjavu

„Ne možemo priznati Kosovo, a da ništa ne dobijemo od druge strane“, navodno je izjavio predsednik Aleksandar Vučić u intervjuu za italijansku agenciju ANSA. Vest o tome naslovljena sa „Vučić nagovestio da ne isključuje mogućnost priznanja Kosova“ odjeknula je stranim i domaćim medijima koji su je preuzeli od agencije Beta. U međuvremenu je sporni deo bez obrazloženja izbačen iz teksta na sajtu ANSA, kao i na sajtu Bete uz napomenu da je to od njih zahtevala italijanska agencija. Na pitanja Raskrikavanja šta se desilo iz agencije ANSA ne odgovaraju, ali je njihov dopisnik iz Beograda Franko Kvintano za Dojče Vele rekao da je bilo problema u interpretaciji i prevodu i da je odlučeno da vest isprave „u koordinaciji sa kabinetom predsednika“. Da je došlo do greške u prevodu za Raskrikavanje tvrdi i Vučićeva savetnica za medije Suzana Vasiljević.

05.03.2019.
  Neutemeljeno
Novosti tvrde da dolazi Folksvagen, iz kompanije navode da još nisu odlučili

Večernje novosti su „ekskluzivno“ objavile da nemačka kompanija Folksvagen planira da izgradi fabriku u Srbiji i da je investicija vredna 1,4 milijarde evra. Ovu bombastičnu informaciju su preneli brojni mediji kao da je u pitanju gotova stvar, iako čitav tekst Večernjih novosti počiva na jednom izvoru, i to anonimnom. Urednik ekonomske rubrike i autor teksta Dušan Stojaković u jutarnjem programu TV Prva tvrdi da je u pitanju „naš izvor, iz najvažnijih mogućih struktura“. Iz kompanije Folksvagen, međutim, za Raskrikavanje ističu da još uvek razmatraju različite opcije za novu fabriku u istočnoj Evropi i da nikakva odluka nije doneta.

04.03.2019.
  Dezinformacija
Govor bivšeg kongresmena star dva meseca preplavio srpske medije zbog pohvale Vučiću?

Brojni mediji preneli su juče Tanjugovu vest da je “kongresmen Ted Po nedavno pohvalio Vučića pred Kongresom SAD” i to zbog liderstva u borbi protiv kriminala. On to i jeste učinio govoreći o saradnji sa američkom nevladinom organizacijom CSGS (Crime Stoppers Global Solutions), ali pre dva meseca. Tanjug, a sa njim i drugi brojni mediji tako su preneli vest staru dva meseca, a Teda Poa predstavili kao kongresmena iako je on u januaru prestao da obavlja tu funkciju.

12.02.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: