raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Informer
  Vest
Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Dva saopštenja lokalnih vlasti sa sajta Grada Novog Sada o tome kako je predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“ dobila novu kuhinju, Informer je spojio u u jedan tekst „Proradila kuhinja predškolske ustanove“. Ne samo da je vest prekopirana, već dolazi i sa zakašnjenjem jer je kuhinja otvorena pre skoro mesec dana. Ovaj članak - pristrasan, neoriginalan i neaktuelan, deo je medijskog projekta koji se sufinansira iz gradskog budžeta, a za koji su Novosađani ove godine izdvojili 900.000 dinara.

07.10.2019.
  Skriveno reklamiranje
Oglas za probiotik podmetnut kao edukativni tekst o zdravlju

„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.

01.10.2019.
  Vest
Šta je Vučić rekao na sastanku koji se nije desio

Na naslovnim stranama Blica i Informera objavljeno je da su se Vučić i Merkelova sastali u Njujorku i razgovarali o Kosovu, a Informer je izvestio i šta je tačno Vučić poručio kancelarki. Ipak, u momentu kada tabloidi iznose ove „informacije" pomenuti sastanak se nije ni dogodio jer je u međuvremenu odložen za utorak 24. septembar. Iako je naslovna strana Informera izmenjena u međuvremenu, ostaje otvoreno pitanje da li i kako Informer unapred zna ko će šta izgovoriti, ili je zapravo reč o izmišljenim izjavama i izmišljenim anonimnim izvorima?

24.09.2019.
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

15.08.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Za Radoicu Milosavljevića i porodicu Bratislava Gašića milioni iz budžeta

Provladin tabloid Informer optužio je u jučerašnjem broju Ministarstvo kulture i informisanja da sa 7,5 miliona dinara finansira nekoliko kritički orijentisanih medija iako oni „vode kampanju protiv Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića“. Ne navode međutim da je tih 7,4 miliona tek 2,7 procenata od ukupno dodeljenih sredstava na medijskom konkursu ministarstva. Informer ne piše ni da su najveći dobitnici na tim konkursima zapravo firme u vlasništvu Radoice Milosavljevića, kao i da su novac dobile i firme članova porodice Bratislava Gašića.

30.07.2019.
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra

Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

04.07.2019.
  Vest
Javne opomene za Sandžačke novine, CIK, Informer i portal Petrovacinfo

Savet za štampu izrekao je čak pet javnih opomena za četiri medija zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije: listu Informer zbog neistinitog izveštavanja o izvršiteljima, nazivajući ih “zelenašima” i “narko-dilerima” koji imaju “žrtve”, zatim portalu Petrovacinfo zbog objavljivanja spiska navodnih SNS botova bez iznošenja dokaza da oni to zapravo i jesu, a dve javne opomene izrečene su Sandžačkim novinama. CIK je dobio javnu opomenu zbog teksta “Bioskop Voždovac – mesto od javnog značaja ili uporište političkog urgiranja i ličnih interesa”.

13.03.2019.
  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”

Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno priznanje Kosova i Srbije unutar postojećih granica, rešavanje svih otvorenih pitanja sa Srbijom i ukidanje Rezolucije Saveta bezbednosti UN 1244. Informer usvajanje ovog dokumenta smatra objavom rata dok Srpski telegraf i Kurir okrivljuju i neizostavne: Jeremića i Đilasa. Predsednik Vučić je povodom usvajanja ove platforme sazvao hitnu sednicu Saveta za nacionalnu bezbednost, ocenio da će odgovor Srbije biti odlučan, a potom nastavio svoju kampanju “Budućnost Srbije”.

08.03.2019.
  Vest
Ambasada SAD objavila mejl prepisku u kojoj demantuje Informer

Američka ambasada objavila je mejlove kojima demantuje pisanje tabloida Informer da nisu odgovorili na njihove upite o sastancima koje je ta ambasada organizovala sa pojedinim opozicionim liderima. Naime, Informer je 9. februara u tekstu o sastanku službenika te ambasade i Sergeja Trifunovića tvrdio da iz američke ambasade niko nije odgovorio na njihova pitanja. Objavljeni mejlovi dokazuju da je ambasada to učinila dva dana ranije.

12.02.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: