raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Alo
  Skriveno reklamiranje
Oglas za probiotik podmetnut kao edukativni tekst o zdravlju

„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.

01.10.2019.
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

15.08.2019.
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra

Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

04.07.2019.
  Neutemeljeno
Kurir optužio i Hrvate, Bošnjake i Albance za napad na radnike Gradske čistoće

Kada su radnici Gradske čistoće nedugo nakon završetka protesta „1 od 5 miliona“ prošle subote počeli da skidaju nalepnice sa neispunjenim obećanjima Aleksandra Vučića, grupa od nekoliko desetina građana počela je da ih snima uz pogrdne povike. Vladajuća stranka kao i svi prorežimski mediji su taj događaj nazvali linčom. Današnji Kurir je otišao i korak dalje i ustvrdio da je među tim građanima bilo Hrvata, Bošnjaka i Albanaca. Dokaz za to bio im je tvit člana Nove stranke Marka Živkovića da su u šetnji učestvovali “momci iz Aranđelovca, Tuzle, Žabara, Zagreba, Beograda, Prizrena, Niša”.

25.02.2019.
  Pristrasnost
Janković do juče u Alou bio „žedan krvi“, danas pitom

Došli divlji, oterali pitome - tako tabloid Alo opisuje dolazak Sergeja Trifunovića na čelo Pokreta slobodnih građana „nakon monstruozne kampanje protiv Saše Jankovića“. I dok ga sada nazivaju pitomim, a oštricu okreću ka Trifunoviću, od početka do kraja Jankovićeve političke karijere gotovo svakodnevno su ga optuživali da priprema haos, da ruši Vučića, da brani Albance, da je „žedan krvi“.

29.01.2019.
  Lažna vest
Nevidljiva reka demonstranata

Brojne fotografije i video materijali hiljada građana koji su u subotu uveče treći put zaredom šetali ulicama Beograda tokom protesta “Stop krvavim košuljama” nisu sprečili najčitanije medije u službi vlasti da izveštavaju o debaklu protesta, da demonstrante nazivaju pijanicama i optužuju ih da nisu želeli da propuste vozila Hitne pomoći. Iako verujemo da princip „verujte nama a ne sopstvenim očima“ nije i princip velikog broja građana, važno je da se zabeleži kako su o protestima građana izveštavale neke od udarnih medijskih pesnica vladajućeg režima.

24.12.2018.
  Vest
Ko uređuje tabloide u Srbiji: gotovo identičan tekst u Alo-u i Informeru

„Evo ko uređuje dnevne novine po Srbiji”, napisao je sinoć list Alo na svom portalu, tvrdeći da Dragan Đilas stoji iza današnjih tekstova u Blicu i Danasu u kojima se navodi da bi vraćanje vojnog roka bilo izuzetno skupo. Ironija je, međutim, što je gotovo identičan tekst skoro istovremeno objavio i portal Informera. Ko stoji iza njihovog teksta i kako je uopšte moguće da gotovo identične konstrukcije objave dva različita medija, iz Alo-a i Informera ne odgovaraju.

23.08.2018.
  Vest
Savet za štampu: Četiri javne opomene za Pink.rs i Informer

Zbog kršenja odredbi Kodeksa novinara koji se odnose na istinitost izveštavanja i novinarsku pažnju, portal Pink.rs i tabloid Informer dobili su po dve javne opomene Saveta za štampu. Kodeks je prekršio i tabloid Alo kome je naloženo da objavi odluku samoregulatornog tela.

07.08.2018.
  Vest
Studio B preuzet bez naknade uz milionska dugovanja

Novom vlasniku Studija B Saši Blagojeviću nekadašnja gradska televizija predata je bez naknade, ali uz gubitke koji iznose skoro dve stotine miliona dinara. Iz finansijskih izveštaja se vidi da je televizija godinama unazad poslovala sa gubicima, a da su se oni nakon privatizacije višestruko uvećali. Pre tri godine Studio B je kupila „Maxim media“ porodice Krdžić koja u svom vlasništvu ima nekoliko radio stanica - TDI, Karolina, JAT.

19.06.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: