raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Informer
  Vest
Brajtbart tvrdi da čovek koji napada Jugoslava Ćosića ne radi za njih

Čovek koji se predstavlja kao novinar američkog sajta Brajtbart, Bogoljub Pješčić, objavio je pre dva dana na Tviteru fotografiju dokumenta u kome stoji da je privatna firma direktora N1 Jugoslava Ćosića dobijala uplate preko banke u Albaniji. Iako sam dokument, za koji nije poznato iz koje institucije potiče i da li je autentičan, ne dokazuje ništa sumnjivo, tabloidi već dva dana Ćosića optužuju da mu „Šiptari“ daju pare. Sam Pješčić tvrdi da ima dokaze da novac zapravo potiče od kosovske vlade, i da će dokaze o tome objaviti narednih dana na Fejsbuk stranici „Srbija u srcu“ za koju tvrdi da je Brajtbartova. Međutim, iz Brajtbarta za Raskrikavanje kažu da Pješčić nije njihov novinar niti su ikada čuli za njega. „Vi to objavite i obiće Vam se o glavu, osramotićete se gore nego Ćosić“, poručio je Pješčić novinarki Raskrikavanja.

15.11.2019.
  Lažna vest
Kokan Mladenović nije pozivao na građanski rat

Nazivajući ga „bolesnim, žutim hejterom“, Informer je optužio reditelja Kokana Mladenovića da je poslednjih dana pozivao na građanski rat, i zamerio tužilaštvu što na to „danima ćuti“. Kao dokaz citiraju deo intervjua koji je Mladenović nedavno dao Južnim vestima. ali tako da su njegovim rečima dali sasvim suprotan kontekst. Reditelj, naime, nije pozivao na građanski rat, već je rekao da je uveren da će se ova vlast menjati na ulici, upravo zbog suspendovane demokratije i narastajućih tenzija. „I kako god da se to završi, to je opet jedan ogroman poraz naroda koji o demokratiji ne zna ništa”, rekao je on. Mladenović je za Raskrikavanje odbio da komentariše pisanje Informera, jer smatra da je ovaj tabloid sam po sebi jedna lažna vest.

13.11.2019.
  Vest
Kurir, Srpski telegraf, Nove kikindske i Informer prekršili Kodeks

Zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije, tabloidi Srpski telegraf i Informer, kao i nedeljnik Nove kikindske dobili su javne opomene Komisije za žalbe Saveta za štampu, dok je tabloidu Kurir naloženo da odluku o prekršaju Kodeksa i objavi. Prekršaji su se najčešće odnosili na istinitost izveštavanja.

12.11.2019.
  Pristrasnost
Informerova prepisivačka škola, treći deo

„Očigledno je da se u Novom Sadu mnogo radi na tome da grad bude evropski“, piše Informer u tekstu posvećenom rebalansu gradskog budžeta, „i to po uređenoj infrastrukturi u mnogim zapuštenim delovima, koje su neke prethodne strukture godinama i decenijama sistemski zapostavljale“. Iako se ovaj tekst ne razlikuje mnogo od drugih hvalospeva ovog tabloida vlastima, ovaj su direktno platili građani Novog Sada. Naime, deo je projekta za koji je Informer iz novosadske kase dobio 900.000 dinara. Tekst je prikaz ružičaste stvarnosti, kaže za Raskrikavanje novinar novosadskog portala 021.rs Zoran Strika, s obzirom na to da u njemu nije preneta ni reč kritike na račun lokalnog budžeta.

04.11.2019.
  Vest
Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Dva saopštenja lokalnih vlasti sa sajta Grada Novog Sada o tome kako je predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“ dobila novu kuhinju, Informer je spojio u u jedan tekst „Proradila kuhinja predškolske ustanove“. Ne samo da je vest prekopirana, već dolazi i sa zakašnjenjem jer je kuhinja otvorena pre skoro mesec dana. Ovaj članak - pristrasan, neoriginalan i neaktuelan, deo je medijskog projekta koji se sufinansira iz gradskog budžeta, a za koji su Novosađani ove godine izdvojili 900.000 dinara.

07.10.2019.
  Skriveno reklamiranje
Oglas za probiotik podmetnut kao edukativni tekst o zdravlju

„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.

01.10.2019.
  Vest
Šta je Vučić rekao na sastanku koji se nije desio

Na naslovnim stranama Blica i Informera objavljeno je da su se Vučić i Merkelova sastali u Njujorku i razgovarali o Kosovu, a Informer je izvestio i šta je tačno Vučić poručio kancelarki. Ipak, u momentu kada tabloidi iznose ove „informacije" pomenuti sastanak se nije ni dogodio jer je u međuvremenu odložen za utorak 24. septembar. Iako je naslovna strana Informera izmenjena u međuvremenu, ostaje otvoreno pitanje da li i kako Informer unapred zna ko će šta izgovoriti, ili je zapravo reč o izmišljenim izjavama i izmišljenim anonimnim izvorima?

24.09.2019.
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

15.08.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Za Radoicu Milosavljevića i porodicu Bratislava Gašića milioni iz budžeta

Provladin tabloid Informer optužio je u jučerašnjem broju Ministarstvo kulture i informisanja da sa 7,5 miliona dinara finansira nekoliko kritički orijentisanih medija iako oni „vode kampanju protiv Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića“. Ne navode međutim da je tih 7,4 miliona tek 2,7 procenata od ukupno dodeljenih sredstava na medijskom konkursu ministarstva. Informer ne piše ni da su najveći dobitnici na tim konkursima zapravo firme u vlasništvu Radoice Milosavljevića, kao i da su novac dobile i firme članova porodice Bratislava Gašića.

30.07.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: