raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Kurir
  Vest
Ugovor Telekoma: 38 miliona evra za Žeželjevu firmu

Potpredsednica opozicione Stranke slobode i pravde Marinika Tepić podelila je danas novinarima ugovor prema kome je državna firma Telekom Srbija uložila 38 miliona evra u kompaniju biznismena Igora Žeželja. Tepić tvrdi da je upravo ovim novcem Žeželj kupio tabloid Kurir. Telekom u današnjem saopštenju tvrdi da je ovo nastavak negativne kampanje, ali nije demantovao postojanje ugovora i da je uložio milione evra u Žeželjevu firmu.

24.08.2020.
  Vest
Pljušte „presude“ Saveta za štampu zbog slučaja Monike Karimanović

Neprofesionalno pisanje tabloida o maloletnoj Moniki Karimanović donelo je Savetu za štampu na desetine žalbi - kako navode iz ovog tela koji odlučuje o povredi Kodeksa novinara Srbije, nikada im se toliko ljudi nije obratilo u vezi sa nekim slučajem. Komisija za žalbe je utvrdila da su Srpski telegraf, Informer, Alo, Kurir i Blic višestruko prekršili Kodeks i ugrozili privatnost i dostojanstvo ove devojčice u više od trideset tekstova.

30.01.2020.
  Analiza
Najmanje 945 lažnih vesti na naslovnicama četiri tabloida u 2019.

Četiri najtiražnija tabloida, Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir - tokom 2019. godine objavili su najmanje 945 lažnih ili neutemeljenih tvrdnji samo na naslovnim stranama, pokazuje analiza Raskrikavanja. Prednjači Informer sa 317 „uhvaćenih” laži, sledi Alo (259), Srpski telegraf (227) i Kurir (142).

24.01.2020.
  Vest
Kurir, Srpski telegraf, Nove kikindske i Informer prekršili Kodeks

Zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije, tabloidi Srpski telegraf i Informer, kao i nedeljnik Nove kikindske dobili su javne opomene Komisije za žalbe Saveta za štampu, dok je tabloidu Kurir naloženo da odluku o prekršaju Kodeksa i objavi. Prekršaji su se najčešće odnosili na istinitost izveštavanja.

12.11.2019.
  Vest
CINS: SNS botovi imali pristup Kuriru i Espresu

Aktivisti vladajuće Srpske napredne stranke (SNS), poznatiji kao „botovi", donedavno su kroz jednu aplikaciju mogli da ostavljaju na hiljade pluseva i minusa na komentare na sajtovima Kurira i Espresa i na taj način utiču na čitaoce tih posećenih medija, pokazalo je danas objavljeno istraživanje Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).

04.09.2019.
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

15.08.2019.
  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”

Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno priznanje Kosova i Srbije unutar postojećih granica, rešavanje svih otvorenih pitanja sa Srbijom i ukidanje Rezolucije Saveta bezbednosti UN 1244. Informer usvajanje ovog dokumenta smatra objavom rata dok Srpski telegraf i Kurir okrivljuju i neizostavne: Jeremića i Đilasa. Predsednik Vučić je povodom usvajanja ove platforme sazvao hitnu sednicu Saveta za nacionalnu bezbednost, ocenio da će odgovor Srbije biti odlučan, a potom nastavio svoju kampanju “Budućnost Srbije”.

08.03.2019.
  Neutemeljeno
Novosti tvrde da dolazi Folksvagen, iz kompanije navode da još nisu odlučili

Večernje novosti su „ekskluzivno“ objavile da nemačka kompanija Folksvagen planira da izgradi fabriku u Srbiji i da je investicija vredna 1,4 milijarde evra. Ovu bombastičnu informaciju su preneli brojni mediji kao da je u pitanju gotova stvar, iako čitav tekst Večernjih novosti počiva na jednom izvoru, i to anonimnom. Urednik ekonomske rubrike i autor teksta Dušan Stojaković u jutarnjem programu TV Prva tvrdi da je u pitanju „naš izvor, iz najvažnijih mogućih struktura“. Iz kompanije Folksvagen, međutim, za Raskrikavanje ističu da još uvek razmatraju različite opcije za novu fabriku u istočnoj Evropi i da nikakva odluka nije doneta.

04.03.2019.
  Neutemeljeno
Kurir optužio i Hrvate, Bošnjake i Albance za napad na radnike Gradske čistoće

Kada su radnici Gradske čistoće nedugo nakon završetka protesta „1 od 5 miliona“ prošle subote počeli da skidaju nalepnice sa neispunjenim obećanjima Aleksandra Vučića, grupa od nekoliko desetina građana počela je da ih snima uz pogrdne povike. Vladajuća stranka kao i svi prorežimski mediji su taj događaj nazvali linčom. Današnji Kurir je otišao i korak dalje i ustvrdio da je među tim građanima bilo Hrvata, Bošnjaka i Albanaca. Dokaz za to bio im je tvit člana Nove stranke Marka Živkovića da su u šetnji učestvovali “momci iz Aranđelovca, Tuzle, Žabara, Zagreba, Beograda, Prizrena, Niša”.

25.02.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: