raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Rusija
  Manipulisanje činjenicama
Ne, Amerikanci nisu zapretili ratom do istrebljenja u Srbiji

Nedavni govor američkog zvaničnika Vesa Mičela u Atlantskom savetu o uticaju Kine i Rusije u srednjoj i istočnoj Evropi i strategiji SAD u borbi za uticaj na tom području, na stranicama Srpskog telegrafa pretvorio se u najavu „rata do istrebljenja“ između ovih svetskih sila koja će se voditi upravo u Srbiji. Mičel, međutim, Srbiju nijednom nije spomenuo niti je govorio o bilo kakvom ratu.

22.10.2018.
  Vest
Deset miliona tvitova dokazuje umešanost Rusa i Iranaca u američke izbore

Kompanija „Tviter“ objavila je bazu sa više od deset miliona tvitova, fotografija, video materijala kao i imena hiljade naloga za koje se sumnja da imaju veze sa mešanjem u izborne procese od 2013. do 2018. godine, naročito u SAD 2016. godine. Ovi nalozi se povezuju sa ruskom farmom trolova IRA i nalozima za trolovanje iz Irana, a u više od 4300 tviter naloga se pojavljuje i reč „Srbija” - trol nalozi su delili uglavnom vesti koje se tiču rusko-srpskih odnosa, saradnje Srbije i NATO i vesti u kojima srpski zvaničnici veličaju Putina.

19.10.2018.
  Lažna vest
Zloupotrebom anonimnih izvora do tiraža

U pauzama hvaljenja politike Aleksandra Vučića i napada na opoziciju, morbidnim izveštajima o crnoj hronici i najavama ratova i haosa, na naslovnicama Srpskog telegrafa se nađu Tramp ili Putin i njihove „akcije” u vezi s Kosovom. U broju od utorka došla je na red priča o tome da dvojica lidera prave Veliku Srbiju za pet godina. Sve o tom velikom planu im je navodno ispričao zapadni diplomata koji im je, kako navode, i ranije davao informacije koje su se „ispostavile kao tačne”. Problem je, međutim, što ni te ranije informacije nisu bile tačne, a pisanje Srpskog telegrafa o ovom „planu" demantuju i u Ambasadi SAD.

13.09.2018.
  Istraživanje
Evo kako funkcioniše ruska propaganda u 21. veku

Ruska vlada je tajno finansirala nekoliko naizgled nezavisnih informativnih portala u Istočnoj Evropi koji su objavljivali priče po diktatu Kremlja, saznaje https://www.buzzfeednews.com/article/holgerroonemaa/russia-propaganda-baltics-baltnews==Bazfid Njuz. Tim portalima novac su „upumpavale” kompanije koje je osnivao ruski državni medij Rusija Segodnja, a jedna od njih je i „SPN Media Solutions“ iz Beograda.

31.08.2018.
  Neutemeljeno
„Putin brani Kosovo od zlih sila” i ostale ruske bajke

„Putin neće dozvoliti da Srbi budu opet poniženi i da izgube sve”, navodno je zaključila CIA u izveštaju o ruskoj ulozi u borbi za Kosovo i srpske interese u koji su „urednici Informera imali uvid”. I dok tabloid tvrdi da je navedeni izveštaj dostavljen američkoj ambasadi u Beogradu, iz ove institucije to demantuju.

28.06.2018.
  Lažna vest
Kurirova „masovna tuča na Svetskom prvenstvu“ stara deset godina

Video masovne tuče navodno ruskih i poljskih navijača kruži ovih dana u medijima na srpskom jeziku, a Kurir čak tvrdi da su navijači iz Poljske mirno šetali ulicama Moskve kada ih je grupica huligana, pristalica Dinama iz Moskve presrela i napala.

22.06.2018.
  Dezinformacija
Informerova ljubav prema Putinu, epizoda 21

„LUDACI SA ZAPADA SPREMAJU VELIKO ZLO: 18.000 NATO vojnika sprema udar na Putina!” izvestio je Informer na današnjoj naslovnoj strani. Održavanje NATO vojnih vežbi u Poljskoj i baltičkim zemljama Informer je iskoristio kao odličnu priliku da po dvadeset prvi put od početka godine na naslovnu stranu stavi Putinovu sliku u vojnoj uniformi, ali i napadne „zli Zapad“ koji samo čeka svoju priliku da „smrvi Rusiju.“

06.06.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Srpski telegraf: Gruevski se suprotstavio Zapadu, pa završio na robiji

Srpski telegraf je u kratkoj vesti o nepravosnažnoj presudi po kojoj je bivši makedonski premijer Nikola Gruevski osuđen na dve godine zatvora zbog nezakonite nabavke službenog Mercedesa 2012. godine, ocenio da se to dogodilo zbog njegovog stava prema Zapadu. Prećutkuju da je u poslednjih godinu dana podignuto čak pet optužnica protiv Nikole Gruevskog zbog brojnih zloupotreba koje je, dok je Gruevski još uvek bio na vlasti, otkrilo Specijalno javno tužilaštvo.

25.05.2018.
  Neutemeljeno
Raketni sistemi i druge ruske bajke srpskih tabloida

Putovanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića u Rusiju srpski tablodi, pre svih Informer, Alo i Srpski telegraf iskoristili su da ponovo pišu o nabavci ruskog vojnog naoružanja. Putin će, tvrdi Informer, Srbiji dati po nižoj ceni od tržišne najnoviji raketni sistem „pancir“, a i lično je Aleksandru Vučiću obećao da će braniti Kosovo „kao da je rusko“. Alo ide i korak dalje i najavljuje da je nabavka naoružanja već ugovorena. Za ovakve tvrdnje nema ni zvaničnih ni nezvaničnih potvrda.

11.05.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: