raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Srpski telegraf
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

15.08.2019.
  Vest
Nova bravura Srpskog telegrafa: Lažni novinar KRIK-a je zapravo Englez

Ni skoro dvadeset dana nakon što je lažno optužio novinare KRIK-a da su uhodili ženu i dete Predraga Malog, Srpski telegraf svoje tvrdnje nije dokazao. U današnjem broju tabloid objavljuje zapisnike sa saslušanja muškarca osumnjičenog za ugrožavanje bezbednosti supruge Malog, na osnovu kojih tvrdi da je „Englez pratio ženu i bebu“, s obzirom da je pomenuti čovek navodno rođen u Velikoj Britaniji. Iako u svom iskazu na koji se tabloid poziva i sam navodi da nije novinar KRIK-a, Srpski telegraf bez dokaza zaključuje da on laže. Kako su ovo zaključili i da li će se, kao što je obećao, javno izviniti za laži koje je objavio o KRIK-u, od urednika Milana Lađevića nismo uspeli da saznamo jer uporno odbija da razgovara sa novinarkom Raskrikavanja.

09.08.2019.
  Lažna vest
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste

Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.

23.07.2019.
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra

Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

04.07.2019.
  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”

Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno priznanje Kosova i Srbije unutar postojećih granica, rešavanje svih otvorenih pitanja sa Srbijom i ukidanje Rezolucije Saveta bezbednosti UN 1244. Informer usvajanje ovog dokumenta smatra objavom rata dok Srpski telegraf i Kurir okrivljuju i neizostavne: Jeremića i Đilasa. Predsednik Vučić je povodom usvajanja ove platforme sazvao hitnu sednicu Saveta za nacionalnu bezbednost, ocenio da će odgovor Srbije biti odlučan, a potom nastavio svoju kampanju “Budućnost Srbije”.

08.03.2019.
  Neutemeljeno
Novosti tvrde da dolazi Folksvagen, iz kompanije navode da još nisu odlučili

Večernje novosti su „ekskluzivno“ objavile da nemačka kompanija Folksvagen planira da izgradi fabriku u Srbiji i da je investicija vredna 1,4 milijarde evra. Ovu bombastičnu informaciju su preneli brojni mediji kao da je u pitanju gotova stvar, iako čitav tekst Večernjih novosti počiva na jednom izvoru, i to anonimnom. Urednik ekonomske rubrike i autor teksta Dušan Stojaković u jutarnjem programu TV Prva tvrdi da je u pitanju „naš izvor, iz najvažnijih mogućih struktura“. Iz kompanije Folksvagen, međutim, za Raskrikavanje ističu da još uvek razmatraju različite opcije za novu fabriku u istočnoj Evropi i da nikakva odluka nije doneta.

04.03.2019.
  Vest
Direktor Srpskog telegrafa: krikovi i birnovi obmanjuju javnost

Direktor prorežimskog tabloida Srpski telegraf Saša Milovanović reagovao je na analizu Raskrikavanja po kom je taj tabloid u prošloj godini https://www.raskrikavanje.rs/page.php?id=346==objavio više od 200 lažnih vesti na naslovnicama i optužio KRIK i druge kolege da obmanjuju javnost. Gostujući sinoć u vestima na TV Prva, Milovanović je između ostalog izjavio da su kao lažne vesti u tom listu zapravo predstavljeni PR tekstovi. Međutim, Savet za štampu je tom listu uputio brojne javne opomene, a u poslednjih pet meseci zabeležio je 769 tekstova u kojima je prekšen Kodeks novinara Srbije. Takođe, analiza Raskrikavanja je pokazala da se prošle godine na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji.

23.01.2019.
  Vest
Mediji „pali” na istinitosti, novinarskoj pažnji i poštovanju privatnosti

List Srpski telegraf i portal Pressonline dobili su javne opomene od Komisije za žalbe Saveta za štampu jer su u dva teksta prekršili odredbe kodeksa koje se tiču istinitosti izveštavanja, novinarske pažnje i poštovanju privatnosti.

03.10.2018.
  Vest
Prekršili kodeks više od 3.000 puta, „nagrađeni” milionima

Uprkos tome što su, prema podacima Saveta za štampu, tokom 2017. prekršili Kodeks novinara više od 3.000 puta, tabloidi Informer, Srpski telegraf i portal Srbija Danas su tokom prvih šest meseci ove godine na konkursima širom Vojvodine dobili više od 13 miliona dinara, piše Udruženje novinara Srbije.

21.06.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: