raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Tabloidi
  Spin
„Meta na čelu mladića od 22 godine“: Tabloidi ponovo orkestrirano napadaju KRIK

Plaćenički portal KRIK, za koji je malo ko čuo, uhodi predsednikovog sina Danila Vučića po gradu, fotografiše ga dok sa drugovima gleda derbi i optužuje ga bez dokaza za veze sa kriminalom, čime ovom mladiću od 22 godine crta metu na čelo po nalogu obaveštajnih službi i Dragana Đilasa. Ovo je suština tvrdnji koje u današnjim brojevima iznose gotovo svi dnevni mediji nakon što je KRIK kasno preksinoć objavio fotografiju Danila Vučića u društvu Aleksandra Vidojevića, čoveka koji je u policijskoj bazi označen kao pripadnik kavačkog klana. Niko od medija ne spominje da je novinarki nakon toga nepoznati muškarac oteo telefon u prisustvu policajaca, a vraćen joj je tek nakon što je to odobrio Vidojević.

12.06.2020.
  Vest
Tužilaštvo ispituje ko je medijima dao iskaz osumnjičenog u slučaju Monike Karimanović

Kako je iz istrage u medije dospeo iskaz Ninoslava Jovanovića, osumnjičenog za otmicu i silovanje 12-godišnje Monike Karimanović, ispitivaće Prvo osnovno javno tužilaštvo u Beogradu, potvrđeno je Raskrikavanju u ovoj instituciji.

28.02.2020.
  Vest
Poverenik podneo krivičnu, sumnja da je medijima informacije o Moniki K. dao neko iz istrage

Nakon završenog inspekcijskog nadzora u Višem tužilaštvu u Nišu, Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti podneo je krivičnu prijavu protiv nepoznatog službenika koji je, kako se sumnja, tokom istrage detalje iz iskaza osumnjičenog za otmicu i silovanje maloletne Monike Karimanović dostavio medijima.

20.01.2020.
  Vest
Ministarstvo podnosi prijave protiv Vremena, redakcija to smatra kontrolom štete

Tekst o medijskom praćenju slučaja Monike Karimanović, nedeljnik Vreme je ovog četvrtka ilustrovao fotografijama naslovnih stranica nekoliko tabloida koje prikazuju maloletnu devojčicu i jezive detalje iz navodne izjave njenog otmičara policiji. Ministarstvo informisanja smatra da je prenošenjem tih naslovnica Vreme prekršilo zakon zbog čega će podneti prekršajnu prijavu protiv ovog nedeljnika. Pomoćnica glavnog urednika Jovana Gligorijević kaže za Raskrikavanje da ne smatra da to podleže pravnoj odgovornosti.

16.01.2020.
  Vest
Tužilaštvo odbija da komentariše curenje informacija, Poverenik pokrenuo nadzor

Da li su detalji o otmici i silovanju maloletne Monike Karimanović, uključujući uznemirujući iskaz osumnjičenog Ninoslava Jovanovića, procurili iz istrage ili su ih novinari tabloida izmislili, biće poznato nakon inspekcijskog nadzora koji je u niškom Višem tužilaštvu danas pokrenuo Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti. „Ukoliko je neko dostavio te podatke medijima, to bi mogao biti neko iz tog tužilaštva“, naveo je poverenik Milan Marinović. Na pitanje da li oni sami planiraju da pokrenu bilo kakav postupak i ispitaju da li je došlo do curenja informacija, iz niškog tužilaštva za Raskrikavanje kažu da neće komentarisati ništa u ovom slučaju, pa ni svoje „eventualno postupanje“.

14.01.2020.
  Manipulisanje činjenicama
Tabloidi i SNS oduševljeni Dojčinovićevom deportacijom, impliciraju da je špijun

Sa zluradošću su pojedini domaći tabloidi i političari iz vladajuće stranke dočekali vest da je uredniku KRIK-a, Stevanu Dojčinoviću, zabranjen ulaz u Ujedinjene Arapske Emirate. Iako razlozi za deportaciju i dalje nisu poznati, Informer netačno tvrdi da su ga „vlasti UAE označile kao čoveka opasnog po nacionalnu bezbednost“, a Alo navodi da je reč o kontroverznom novinaru koga „očito mnoge zemlje ne žele na svojoj teritoriji“. Konspirativnom tonu čitave stvari doprineo je i poslanik SNS-a Vladimir Đukanović koji je Informeru izjavio da ne bi bilo loše utvrditi „da li je Dojčinović novinar ili agent koji radi za određene interesne grupe“.

19.12.2019.
  Vest
Brajtbart tvrdi da čovek koji napada Jugoslava Ćosića ne radi za njih

Čovek koji se predstavlja kao novinar američkog sajta Brajtbart, Bogoljub Pješčić, objavio je pre dva dana na Tviteru fotografiju dokumenta u kome stoji da je privatna firma direktora N1 Jugoslava Ćosića dobijala uplate preko banke u Albaniji. Iako sam dokument, za koji nije poznato iz koje institucije potiče i da li je autentičan, ne dokazuje ništa sumnjivo, tabloidi već dva dana Ćosića optužuju da mu „Šiptari“ daju pare. Sam Pješčić tvrdi da ima dokaze da novac zapravo potiče od kosovske vlade, i da će dokaze o tome objaviti narednih dana na Fejsbuk stranici „Srbija u srcu“ za koju tvrdi da je Brajtbartova. Međutim, iz Brajtbarta za Raskrikavanje kažu da Pješčić nije njihov novinar niti su ikada čuli za njega. „Vi to objavite i obiće Vam se o glavu, osramotićete se gore nego Ćosić“, poručio je Pješčić novinarki Raskrikavanja.

15.11.2019.
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

15.08.2019.
  Analiza
Mizogino izveštavanje: Ubio ženu jer mu je dala povoda

„Zapalio ženu jer mu nije dala insulin“, izvestio je danas tabloid Alo o tragediji u banatskom mestu Mol gde je muškarac, kako se sumnja, polio benzinom i zapalio svoju suprugu. Mimo naslova koji ukazuje da je žena dala povoda da bude ubijena, tekst obiluje neprimerenim detaljima o njenom navodnom ponašanju koje je u njemu izazivalo ljubomoru i „nesavladivi bes koji ju je koštao života“. Stručnjaci za Raskrikavanje navode da ovakvi tekstovi poručuju da je žrtva sama kriva, te da treba da se pišu potpuno drugačije, bez detaljisanja o „povodu“.

27.05.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: